محورهای گردشگری کرمان توانمندسازی شود

کرمان – فت فتو – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه شرایط و ظرفیت های بسیار خوبی در گردشگری این استان وجود دارد که نیازمند توانمندسازی است گفت: از مسئولان این استان انتظار داریم محورهای گردشگری کرمان را با همکاری و تلاش، توانمندسازی کنند. به گزارش فت فتو، فریدون […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه شرایط و ظرفیت های بسیار خوبی در گردشگری این استان وجود دارد که نیازمند توانمندسازی است گفت: از مسئولان این استان انتظار داریم محورهای گردشگری کرمان را با همکاری و تلاش، توانمندسازی کنند.

به گزارش فت فتو، فریدون فعالی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح های گردشگری شهر کرمان در جمع خبرنگاران افزود: اقدامات خوبی در سطح ملی و استانی در بخش گردشگری کرمان در جریان است و استان کرمان با توجه به پتانسیل هایی که در حوزه میراث فرهنگی دارد، این جایگاه را دارد تا به عنوان مقصد جدید گردشگری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: طرح های بزرگ و خوبی در بخش گردشگری توسط دولت و بخش خصوصی در کرمان در حال اجرا است و در اسناد بالا دستی و سند آمایش این استان بخش گردشگری به خوبی دیده شده که در محورها و اهداف گردشگری در مناطق و بخش های مختلف سند گردشگری استان در دست تهیه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: ما خودمان را به منابع مالی محدود نکردیم و از مشارکت و همکاری معین های اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استفاده کردیم.

گردشگری کرمان حول محور گردشگری مقاومت اجرا می شود

وی گفت: با توجه به اینکه کرمان به واسطه حضور مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پایتخت مقاومت است، محور فعالیت های، برنامه ریزی و سندی که تنظیم خواهد شد حول محور گردشگری مقاومت است.

فعالی ادامه داد: در هفته گردشگری امسال ۱۶ پروژه شامل ۶ دفتر خدمات مسافرتی، چهار هتل، سه اقامتگاه بومگردی، سفره خانه سنتی، اقامتگاه سنتی و مجتمع گرشگری با هزینه ۷۰ میلیارد تومان و میزان ۱۴۷ نفر به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: برای پروژه های قابل بهره برداری در هفته گردشگری کرمان حدود ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و ۶۵ میلیارد تومان هم سرمایه گذاری بر عهده بخش خصوصی بوده است.

فعالی افزود: با توجه به محدودیت هایی که کرونا در بخش گردشگری ایجاد کرده است، فعالان این حوزه برای ایجاد زیرساخت های گردشگری این امکانات و فرصت ها را فراهم آورده اند و امیدواریم در شرایط پسا کرونا امکانات خوبی در جذب گردشگری استان کرمان داشته باشیم.

وی بیان کرد: کرمان یکی از استان هایی است که برای هفته گردشگری ملی انتخاب شده است که روز دهم مهر برنامه روز گردشگری با حضور میهمانان در کرمان اجرا می شود.

۶ پروژه گردشگری شهر کرمان امروز (سه‌شنبه) در دومین روز از هفته گردشگری، با صرف ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی را در بین استان های کشور دارد؛ ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کند میمند با چندهزارسال قدمت، باغ زیبای شازده با ویژگی های منحصر به فرد معماری عمارت آن، دشت کویر لوت در منطقه شهداد کرمان که قدیمی ترین درفش جهان از آنجا به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم به ثبت جهانی رسیده است.

آثار طبیعی در شمال، جنوب و شرق استان کرمان بنا به جغرافیا و ویژگی های اقلیمی این مناطق هر کدام جذابیت و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که می تواند هدف گردشگران داخلی و خارجی باشد.

پنجم تا یازدهم مهر با عنوان هفته گردشگری نامگذاری شده است.




محورهای گردشگری کرمان توانمندسازی شود

منبع:ایرنـا
? محورهای گردشگری کرمان توانمندسازی شود