محموله لاکپشت برکه‌ای از کرمان برگشت خورد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: درحین رصد بازار شب عید محموله لاکپشت‌های برکه‌ای شناسایی و به زیست بوم خود برگشت داده شدند. نادر سیدی گفت: این محموله به تهران برگشت داده شد تا در مراکز پرورشی یا زیستگاه اصلی خود رهاسازی شود. او می‌گوید: همکاران ما در محیط زیست استان روزانه تمام […]

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: درحین رصد بازار شب عید محموله لاکپشت‌های برکه‌ای شناسایی و به زیست بوم خود برگشت داده شدند.

نادر سیدی گفت: این محموله به تهران برگشت داده شد تا در مراکز پرورشی یا زیستگاه اصلی خود رهاسازی شود.

او می‌گوید: همکاران ما در محیط زیست استان روزانه تمام بازار‌های خرید شهری را رصد کرده و موارد غیرمجاز را شناسایی می‌کنند.

به گفته او در بازرسی از این مراکز از یک واحد فروش ماهی های آکواریومی تعداد ۸۸ عدد لاک پشت برکه ای خزری کشف و جمع آوری و پرونده تخلف به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

به گفته سیدی، گونه‌هایی مانند سمندر، مار آبی ولاکپشت غیربرکه‌ای و قورباغه‌های سبز از دیگر مواردی هست که درایام شب عید به فروش می‌رسند.

فرمانده  یگان حفاظت محیط زیست استان می‌گوید: متاسفانه محیط زیست در بین مردم طرفداران احساسی زیادی دارد، اما اطلاعات مردم از محیط زیست کافی نیست.

سیدی گفت: مقوله‌ای که نگرانی جدی محیط زیست است بحث سگ‌های بلاصاحب است که تا چند سال آینده تعدادشان بیشتر و معضل جدی برای زندگی شهرنشینی خواهند شد.

او همچنین درخصوص رهاسازی ماهی قرمز شب عید در رودخانه ها نیز هشدار داد وگفت: مردم تصور می کنند رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه کمک به محیط زیست است درحالی که این ماهی ها در نهایت در رودخانه یا تالابی که رودخانه به آن می ریزد می توانند برای ماهی های بومی خطرساز باشند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان از هم استانی‌ها درخواست کرد تا از خرید گونه‌های حیات وحش مانند لاک پشت، مارآبی، سمندر خودداری کنند و در صورت مشاهده عرضه چنین گونه‌هایی سریعا به نزدکترین اداره حفاظت محیط زیست استان اطلاع یا با شماره رایگان ۱۵۴۰ موضوع را گزارش دهند.

گونه‌های عرضه شده بومی استان نبوده و بسیاری از آن‌ها جز گونه‌های کمیاب حیات وحش کشور محسوب می‌شوند.

فت فتو کرمان کرمان




محموله لاکپشت برکه‌ای از کرمان برگشت خورد

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? محموله لاکپشت برکه‌ای از کرمان برگشت خورد