محفل انس با قرآن در کرمان برگزار شد

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، همزمان با بیست‌وهفتمین روز ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن به یاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، مدیران استان، فعالان قرآنی، مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی کرمان عصر امروز، ۲۹ فروردین‌ماه به میزبانی اداره کل […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، همزمان با بیست‌وهفتمین روز ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن به یاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، مدیران استان، فعالان قرآنی، مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی کرمان عصر امروز، ۲۹ فروردین‌ماه به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم با بیان اینکه ماه با عظمت رمضان رو به پایان است، گفت: ماه رمضان ماهی فوق‌العاده و ماه بهار قرآن است. از سوی دیگر قرآن، قلب و روح رمضان است.

وی با بیان اینکه بشر در نگاه قرآنی با سه میدان مهم مواجه است که اولین آن میدان حکم خداوند است و هر کس به این احکام عمل نکند جزو کافران است، اظهار کرد: میدان دوم اجرای حکم خداوند است که باید آن را بفهمیم و کمک کنیم که اجرا شود. کسانی که با تعمد در این اجرا کم کاری کنند ظلم بزرگی مرتکب می‌شوند و ظالم هستند.

امام جمعه کرمان گفت: میدان سوم در حوزه شخصی است و باید به آنچه که خداوند گفته جامه عمل بپوشیم و میدان علم و عمل را تطبیق داده و فاصله نگیریم. در نگاه قرآنی، اگر انسان به چیزهایی که می‌داند عمل نکند به فسق کشیده می‌شود. لذا امیدواریم در ماه بهار قرآن قدردان قرآن باشیم و به آیات نورانی آن با همت کامل جامه عمل بپوشیم.

حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح «ضیافت الهی» یکی از طرح‌های اوقاف و امورخیریه است که در چند سال گذشته اجرا می‌شود، گفت: ۴ برنامه در قالب این طرح اجرا می‌شود که اولین آن فرستادن مفسران و مبلغان به جلسات قرآنی است. امسال علاوه بر مبلغان استان، سه مفسر نیز از مجمع تفسیر تهران دعوت شدند که در کرمان، رفسنجان، سیرجان و بم حضور یافتند.

وی تصریح کرد: برنامه بعدی در قالب طرح ضیافت الهی، برگزاری جمع‌خوانی قرآن در ۷۳ بقعه شاخص استان است. همچنین حمایت‌هایی نیز از برگزاری جلسات جمع‌خوانی قرآن در استان انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: برپایی محافل انس با قرآن در سراسر استان و همچنین سفره‌های افطاری‌ ساده از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب طرح ضیافت الهی در بیشتر بقاع متبرکه استان در حال انجام است.

در پایان این جلسه از فهیمه اصغرزاده، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته قرائت ترتیل تجلیل شد.

 

انتهای پیام




محفل انس با قرآن در کرمان برگزار شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? محفل انس با قرآن در کرمان برگزار شد