محصولات کشاورزی از سال آینده با کد رهگیری صادر می‌شوند

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از صادرات کل محصولات کشاورزی ایران با کد رهگیری QR از سال آینده خبر داد و گفت:«سال گذشته بخشی از محصولات ایران از کشورهای روسیه و اوراسیا برگشت خورد که همین امر باعث شد برای تولیدات‌مان شناسنامه و سامانۀ رهگیری ایجاد کنیم تا مکان تولید مشخص […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از صادرات کل محصولات کشاورزی ایران با کد رهگیری QR از سال آینده خبر داد و گفت:«سال گذشته بخشی از محصولات ایران از کشورهای روسیه و اوراسیا برگشت خورد که همین امر باعث شد برای تولیدات‌مان شناسنامه و سامانۀ رهگیری ایجاد کنیم تا مکان تولید مشخص شود».

شاهپور علایی‌مقدم افزود:«اکنون شناسنامه‌دار شدن ۴ محصول زراعی و ۴ محصول سردرختی الزامی و اجباری شده و از سال آینده محصولات کشاورزی با کد رهگیری QR و بر اساس استانداردهای کشورهای مقصد باید از کشور خارج شود».

به گزارش فردایکرمان به نقل از مهر،سرپرست معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی ۱۳ دی‌ماه در افتتاحیۀ نهمین دورۀ نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران با تاکید بر اینکه مصرف بهینۀ آفتکش‌ها در تأمین امنیت غذایی کشورها مؤثر است،گفت:«مصرف نهاده‌های کیفی (سم،کود و بذر) جز لاینفک تولید در ایران و جهان است».

وی یادآور شد:«طبق آمار فائو اگر در دنیا با عوامل خسارت‌زای گیاهی در بخش زراعی و باغی مبارزه نشود،۴۰ درصد امنیت غذایی جهان با مخاطره مواجه می‌شود در صورت چنین رخدادی ۳.۲ میلیارد نفر جمعیت جهان با مشکل تأمین غذا روبهرو می‌شوند که مسئلۀ جدی است».

علایی‌مقدم با اشاره به اینکه بخش کشاورزی عیار امنیتی کشورها را افزایش می‌دهد،بیان کرد:«در جهان،یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون هکتار زمین سطح زیرکشت محصولات باغی و زراعی است که ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تن محصول کشاورزی با منشأ گیاهی تولید می‌کنند».

وی اضافه کرد:«در کشور ما ۱۴ میلیون هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی،باغی،آیش و تناوب است که ۱۰۶ میلیون تن تولیدات با منشأ گیاهی داریم که در مجموع کل تولید بخش کشاورزی ایران ۱۲۵ میلیون تن برآورد می‌شود».

علایی‌مقدم گفت:«برخی بر این باورند که اگر مصرف سم و کود کاهش یابد،می‌توانیم محصولات سالم و بهداشتی تولید کنیم،اما باید بدانیم که استفاده از این نهاده‌ها جز لاینفک تولید است». /پ




محصولات کشاورزی از سال آینده با کد رهگیری صادر می‌شوند

منبع:خبر کرمان
?

محصولات کشاورزی از سال آینده با کد رهگیری صادر می‌شوند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی