مجلس تعزیه حضرت شاهچراغ (ع) در سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار شبیه‌خوانی شد

در یازدهمین شب از دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار مجلس تعزیه حضرت شاهچراغ (ع) توسط ذاکران تعزیه‌خوان از اقصی نقاط کشور شبیه‌خوانی شد. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبر«نذیر کرمان» به نقل از خبرگزاری تسنیم، در یازدهمین شب از دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار ذاکران تعزیه‌خوان از اقصی نقاط کشور مجلس تعزیه شهادت حضرت شاهچراغ […]

در یازدهمین شب از دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار مجلس تعزیه حضرت شاهچراغ (ع) توسط ذاکران تعزیه‌خوان از اقصی نقاط کشور شبیه‌خوانی شد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبر«نذیر کرمان» به نقل از خبرگزاری تسنیم، در یازدهمین شب از دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار ذاکران تعزیه‌خوان از اقصی نقاط کشور مجلس تعزیه شهادت حضرت شاهچراغ (ع) را شبیه‌خوانی کردند.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانیف نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) ده‌زیار برگزار شد.

رونمایی از تمبر یادبود دهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار به همت جوانان هیئت تعزیه خوانی حضرت‌ابوالفضل (ع) و به پاسداشت بیش از یک دهه تلاش‌های مردم روستای ده‌زیار در میزبانی از ارادتمندان به امام‌حسین (ع) در مدت برگزاری سوگواره بخشی از برنامه‌های شب یازدهم سوگواره ملی تعزیه در ده‌زیار بود.

روستای ده‌زیار پیشتاز جهاد تبیین با استفاده از ابزار تعزیه است 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه ترویج مکتب امام حسین (ع) در راستای ترویج دین مبین اسلام و مکتب نبی مکرم اسلام (ص) است، اظهار داشت: ترویج این مکتب نیاز به جهاد تبیین دارد.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب ابزارهای مختلفی دارد، بیان کرد: این ابزارها متناسب با ذائقه افراد و مخاطبان باید مورد استفاده قرار گیرد تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان کرد: یکی از ابزار جهاد تبیین که انتقال مفاهیم دینی و حوادثی که برای جامعه اسلامی و اهل‌بیت (ع) اتفاق افتاده به ویژه وقایع عاشورا و نهضت اباعبدالله (ع) را به عهده دارد، تعزیه است.

وی با اشاره به پیشتاز بودن روستای ده‌زیار در این زمینه، ادامه داد: روستای ده‌زیار نه تنها در حوزه تعزیه که در بخش‌های مختلف دینی هم اقدامات مهمی انجام داده و بلند آوازه است که برگزاری این مراسم و انجام این اقدامات، همت بلند مردم این روستا را به تصویر می‌کشد که جای تقدیر دارد.

زیرساخت‌های سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار تا سال آینده فراهم می‌شود

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در حاشیه این مراسم با اشاره به مشکلات مطرح شده برای برگزاری این رویداد ملی و همچنین مشکلات زیرساختی روستای ده‌زیار، اظهار داشت: مسئولان برگزاری این سوگواره، قبلاً مراجعه کرده و پیگیر حل مشکلات برگزاری سوگواره ملی ده‌زیار و فراهم کردن زیرساخت‌ها و رفع مشکلات این روستا بودند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد، ورودی روستای ده‌زیار بود، بیان کرد: دستورات لازم داده شده تا این ورودی به طور مهندسی اصلاح شود تا اتفاقی برای کسی نیفتد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه یکی دیگر از درخواست‌های برگزارکنندگان سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار، تخصیص زمینی برای ساخت فضای تخصصی تعزیه در این روستا بود، گفت: این زمین باید فضای مناسبی در نزدیک روستا باشد که دسترسی به آن راحت و زیرساخت‌های لازم چون پارکینگ و امکانات دیگر  در این مکان فراهم شود.

وی با بیان اینکه این فضا به تاسیسات زیادی نیاز ندارد، اما باید فضای بزرگ و مناسبی باشد که امکان مانور و انجام کار هنرمندانه و برگزاری بهتر و باشکوه‌تر این رویداد ملی فراهم شود، گفت: زیرساخت‌های لازم تا سال آینده آماده می‌شود.

روستای ده‌زیار با برگزاری سوگواره‌های ملی تعزیه با حضور گروه‌های برگزیده تعزیه از سراسر کشور به عنوان روستای تعزیه ایران مطرح است و این سوگواره هر ساله به مناسبت ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
انتهای خبر/




مجلس تعزیه حضرت شاهچراغ (ع) در سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار شبیه‌خوانی شد

منبع:آرمـان
? مجلس تعزیه حضرت شاهچراغ (ع) در سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار شبیه‌خوانی شد