مجلس آماده پشتیبانی از مراسم تعزیه خوانی در روستای ده زیار است

کرمان – فت فتو – نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آماده همراهی و پشتیبانی از مراسم تعزیه خوانی در روستای ده زیار کرمان است. به گزارش خبرنگار فت فتو، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جمع خبرنگاران افزود: آیین سنتی و ملی و مذهبی […]

کرمان – فت فتو – نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آماده همراهی و پشتیبانی از مراسم تعزیه خوانی در روستای ده زیار کرمان است.

به گزارش خبرنگار فت فتو، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جمع خبرنگاران افزود: آیین سنتی و ملی و مذهبی تعزیه‌خوانی قرن‌ها است که در کشور ما به احترام سیدالشهدا (ع) و اهل‌بیت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز روستای ده زیار به یکی از قطب‌های برگزاری مراسم تعزیه خوانی در کشور تبدیل شده است، گفت: با اقدامات خوبی که در سال‌های اخیر در این روستا انجام شده، نام ده زیار به عنوان یکی از مناطق مهم تعزیه خوانی در سطح ملی مطرح است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری نهمین دوره سوگواره ملی تعزیه ده زیار هستیم، افزود: تلاش‌های انجام شده توسط هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار به عنوان بانی برگزاری این مراسم و دیگر نهادهای و دستگاه‌هایی که در برگزاری این مراسم ملی همکاری داشتند، جای تقدیر دارد. 

وی بیان کرد: امیدواریم که برگزاری این رویداد ملی در ده زیار، موجب غنای هر چه بیشتر این هنر آیینی و ملی و مذهبی شود، ارتقای سطح کیفی و محتوای تعزیه را به دنبال داشته و بتواند در محتوای دینی و اعتقادی مردم اثرگزار باشد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مجالس و این رویدادها، انتقال پیام عاشورا به جامعه و به ویژه نسل جوان و نوجوانان ما سینه به سینه و نسل به نسل است، ادامه داد: هنر تعزیه در انتقال فرهنگ عاشورا، ترویج روحیه ایثار و شهادت و ایستادگی در مقابل ظلم و فرهنگ جهاد و مقاومت در بین نسل جوان جامعه بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه امیدواریم فضای خوبی که فراهم شده در سال‌های آینده استمرار داشته باشد، گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت مجلس از برگزاری این رویداد مهم در روستای ده زیار پشتیبانی کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: این آمادگی وجود دارد که با حضور مسئولان استان برای برگزاری سوگواره ملی تعزیه در سال‌های بعد و ارتقای زیرساخت‌ها در این روستا، برای میزبانی شایسته از مردم و ارادتمندان به اهل‌بیت (ع) برنامه‌ریزی لازم انجام شود.




مجلس آماده پشتیبانی از مراسم تعزیه خوانی در روستای ده زیار است

منبع: ایرنـا
? مجلس آماده پشتیبانی از مراسم تعزیه خوانی در روستای ده زیار است