مجتمع فرهنگی هنری امام خامنه‌ای قلعه‌گنج بزودی به بهره برداری خواهد رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: تجهیزات مجتمع فرهنگی هنری امام خامنه‌ای قلعه‌گنج خریداری شده و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش‌های محلی جنوب‌شرق کشور شامگاه (۱۵ بهمن‌ماه) به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبارجنوب، با حضور مسئولان، شاعران […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: تجهیزات مجتمع فرهنگی هنری امام خامنه‌ای قلعه‌گنج خریداری شده و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش‌های محلی جنوب‌شرق کشور شامگاه (۱۵ بهمن‌ماه) به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبارجنوب، با حضور مسئولان، شاعران و هنرمندان استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید‌احمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در آیین اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش‌های محلی جنوب شرق کشور، گفت: در حوزه فرهنگ دو مبحث مهم مشکلات و معضلات فرهنگی را با جدیت دنبال میکنیم.

سید احمد حسینی با بیان اینکه جنوب کرمان در بحث سرانه فرهنگی مظلوم واقع شده، ابراز کرد: عدالت فرهنگی را دنبال می‌کنیم و در این راستا برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی در مناطق مختلف را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را بازوانی توانمند برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دانست و اظهار کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شاهد اعتلای فرهنگ و هنر جنوب کرمان باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه فرهنگ و هنر جنوب کرمان سرآمد کشور است، اضافه کرد: متاسفانه آن طور که باید و شاید به این مهم توجه نشده است و امیدواریم بتوانیم با تلاش و پیگیری کاری کنیم که هنرمندان جنوب کرمان به آنچه که حق مردم منطقه است، برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: ما فعل خواستن را صرف کردیم در کنار شما هستیم تا با همراهی و کمک شما بتوانیم خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان را احیاء کنیم.

وی بیان کرد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در هر شهرستان یک رویداد فرهنگی تعریف شود و براساس فرهنگ و سنت آن شهرستان از اجرای این رویدادها حمایت شود.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی باید آسیب‌شناسی شوند، عنوان کرد: باید نقاط قوت و ضعف برنامه‌های فرهنگی را با آسیب شناسی بیابیم و در جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف تلاش کنیم تا برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: تعداد ۴۱۳ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش‌های محلی جنوب شرق کشور ارسال شد.

وی با اشاره به این که آثار برتر تجلیل می‌شوند، ابراز کرد: آثار ارسالی در دو بخش آزاد و مقاومت بودند که پس از داوری تعداد ۶ اثر در بخش آزاد و پنج اثر نیز در بخش مقاومت به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: تعداد ۱۲ اثر نیز از سوی داوران به‌عنوان آثار قابل تقدیر معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یادآور شد: تمام تجهیزات مجتمع فرهنگی هنری امام خامنه‌ای قلعه‌گنج با اعتباری بیش از پنج میلیارد تومان خریداری شده است و بزودی این مجتمع به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: رودبار ما

انتهای خبر/پورحیدر




مجتمع فرهنگی هنری امام خامنه‌ای قلعه‌گنج بزودی به بهره برداری خواهد رسید

منبع:آرمـان
? مجتمع فرهنگی هنری امام خامنه‌ای قلعه‌گنج بزودی به بهره برداری خواهد رسید