مجاهدت رزمندگان کرمانی در پیروزی خرمشهر

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان کرمانی برای آمادگی در عملیات بیت‌المقدس در لجن‌زارها سینه‌خیز تمرین می‌کردند. محمدرضا حسنی سعدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقش رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: شهید ناصر فولادی از شهدای شاخص عملیات فتح خرمشهر بود، او متولد […]



رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان کرمانی برای آمادگی در عملیات بیت‌المقدس در لجن‌زارها سینه‌خیز تمرین می‌کردند.

محمدرضا حسنی سعدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقش رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: شهید ناصر فولادی از شهدای شاخص عملیات فتح خرمشهر بود، او متولد ۱۳۳۸ بود، قبل از شهادت دانشجوی رشته مکانیک صنعتی شریف تهران و جزو دانشجویان پیرو خط امام بود.

وی ادامه داد: آخرین مسئولیت شهید فولادی در تیپ ثارالله کرمان کار در تبلیغات بود، به واقع در عملیات بیت‌المقدس او مسئول تبلیغات تیپ بود.
 
رزمنده دوران دفاع مقدس توضیح داد: اگر در تصاویری که از پیروزی و فتح خرمشهر، منتشر شده است، دقت کنید خواهید دید که پلاکاردی در جلوی مسجد خرمشهر هنگام آزادسازی نصب شده با این محتوا که «فتح خونین‌شهر را به امام و امت تبریک عرض می‌کنیم» این آخرین پلاکاردی بوده که توسط شهید فولادی نصب شده است.
 
حسنی سعدی در ادامه به شهید حمید ایرانمنش اشاره کرد و گفت: روحانی شهید حمید ایرانمنش در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال ۶۱ یه شهادت رسید، او متولد ۱۳۳۴ بود.
 
مدیر گلزار بین‌المللی شهدای کرمان افزود: این شهید بزرگ در مقطعی درجه‌دار ارتش بود و آموزش درجه‌داری دیده بود، او درعملیات فتح‌المبین خوب عمل کرده بود.
 
وی افزود: یاد دارم که در جلسات توجیهی عملیات بیت‌المقدس شهید ایرانمنش به‌خوبی توضیح می‌داد که چگونه باید عمل کرد، او از اجتماعی‌ترین فرماندهان آن روزگاران و بسیار خوش‌مشرب و شجاع بود.
 
حسنی سعدی توضیح داد: از آن‌جا که قرار بود عملیات بیت‌المقدس در منطقه آبرفتی انجام شود، شهید ایرانمنش گردان شهید باهنر را در پادگان دشت آزادگان به‌خط کرد و دستور داد تا همه سینه‌خیز ازآب‌هایی که در آن بخش مانده و تبدیل به لجن شده بود، عبور کنند.
 
رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: این کار برای تقویت توان بچه‌های رزمنده بود اما عده‌ای معترض شدند که چرا شما خودتان این‌کار را نمی‌کنید و در نهایت شهید ایرانمنش در‌حالی‌که فرماندهان تیپ ثارالله حضور داشتند و شاهد ماجرا بودند، واسایلش از جمله مدارک شناسایی‌اش را به من سپرد و در میان لجن‌ها شیرجه زد.
 
وی عنوان کرد: وقتی که شهید ایرانمنش از آن لجن‌زار بیرون آمد همه فرماندهان او را تشویق کردند درحالی‌که من می‌دیدم حتی مژه‌های او پر گل‌ولای است.
 
انتهای خبر/ پسند
 


مجاهدت رزمندگان کرمانی در پیروزی خرمشهر

منبع:آرمـان
? مجاهدت رزمندگان کرمانی در پیروزی خرمشهر