ماه محرم؛جوشیدن و اندیشیدن ؛شیفتگی و شکوفایی

محرّم ماه آگاهی، ماه شکوفایی، ماه عزاداری و ماه عشق دوباره رسید. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان محرّم ماه آزادی و رهایی، ماه رشد و بالندگی، ماه جوشیدن و اندیشیدن و ماه فانی شدن و بـه ابدیت پیوستن است. محرّم مدرسه عشقی است که باید در آن درس آموخت. محرابی است که باید […]

محرّم ماه آگاهی، ماه شکوفایی، ماه عزاداری و ماه عشق دوباره رسید.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان محرّم ماه آزادی و رهایی، ماه رشد و بالندگی، ماه جوشیدن و اندیشیدن و ماه فانی شدن و بـه ابدیت پیوستن است.

محرّم مدرسه عشقی است که باید در آن درس آموخت. محرابی است که باید در آن بـه نماز عشق ایستاد و نردبانی است که باید از آن بالا رفت تا بـه لقای حق شتافت.
این روزها هر کوی وبرزن، حال و هوای محرم را پیدا كرده ؛ بیرق‌هـای عزای “یا حسین” بر سردر خانه‌ها و مغازه‌ها و اماكن مختلف برافراشته شده و با دیدن آنها دل‌ها هوایی می‌شوند.

باز محرم رسید و لباس مشكی‌ها مهیا برای بـه تن رفتن عاشقان و عزاداران امام حسین علیه‌السلام شده‌اند.

بغض‌ها گلوی محبین حضرتش را می‌فشارند و قلوبشان تنگ و نالان شده است و این نوا همواره شنیده می شود که:
باز این چـه شورش است که در خلق عالم است
باز این چـه نوحه و چـه عزا و چـه ماتم است

امام حسین علیه‌السلام که خود مظهر انسانیّت و تجسم عدالت بود، پیوسته با بی عدالتی مبارزه می کرد و در آخر، جان مبارکش را در این راه نثار کرد. “عدالت خواهی” و “ظلم ستیزی” دو ویژگی برجسته قیام امام حسین علیه‌السلام است که برای همیشه در صفحه تاریخ ماندگار است و معیار تشخیص مبارزات و حرکت‌هـای حق از باطل در طول تاریخ خواهد بود.

نهضت امام حسین علیه‌السلام در کربلا برای این بود تا روح مسئولیت پذیری و حق خواهی را در جامعه زنده کند و بنیاد ظلم و استبداد را از جامعه بر کند و زنگارهای نیرنگ و فریب را از چهره دین اسلام بزداید و حقیقتِ پنهان شده در پشت پرده هـای ضخیم تحریف را برای مردم آشکار سازد و جان خفته جاهلان، گمراهان و فریب خوردگان را بیدار کند.

 امام حسین علیه‌السلام مظهر تقوای الهی و نمونه اعلای وارستگی و پارسایی است و باید تقوای حقیقی را در مکتب حسینی بیاموزیم و آموزه هـای عاشورا را الگوی رفتارمان قرار دهیم.

 

دانلود

کد ویدیو




ماه محرم؛جوشیدن و اندیشیدن ؛شیفتگی و شکوفایی

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? ماه محرم؛جوشیدن و اندیشیدن ؛شیفتگی و شکوفایی