ماهواره هواشناسی چین با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چین امروز یکشنبه با اعلام منطقه پرواز ممنوع در شمال تایوان، یک ماهواره هواشناسی را به فضا پرتاب کرد. هدف از ایجاد منطقه پرواز ممنوع و اعلام هشدار به هواپیما‌های مسافربری، نگرانی بابت احتمال سقوط بقایای راکت ماهواره بر عنوان شده است. چین پیشتر […]

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چین امروز یکشنبه با اعلام منطقه پرواز ممنوع در شمال تایوان، یک ماهواره هواشناسی را به فضا پرتاب کرد.

هدف از ایجاد منطقه پرواز ممنوع و اعلام هشدار به هواپیما‌های مسافربری، نگرانی بابت احتمال سقوط بقایای راکت ماهواره بر عنوان شده است.

چین پیشتر اعلام کرده بود که ممنوعیت پرواز در شمال تایوان از شنبه تا دوشنبه ادامه خواهد داشت، اما بعدا این زمان را به ۲۷ دقیقه کاهش داد.

ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اطراف تایوان به دلیل رزمایشی که هفته گذشته از سوی ارتش چین پیرامون این جزیره برگزار شد، با حساسیت‌های بین المللی همراه بود.

طبق اعلام شرکت علم و فناوری هوافضای چین، ماهواره هواشناسی فنگ یان ۳G در ساعت ۹:۳۶ به وقت محلی، با موفقیت از پایگاهی واقع در استان «گانسو» پرتاب شده و در مدار مورد نظر جای گرفته است.

فنگ یان ۳G یک ماهواره مدار پایین برای رصد سامانه‌های بارشی است.

انتهای پیام/




ماهواره هواشناسی چین با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت

منبع:آنـــا
? ماهواره هواشناسی چین با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت