مانور فرضی پدافند غیرعامل امداد و نجات در کرمان برگزار شد

همزمان با هفته پدافند غیرعامل مانور فرضی در جهت تحقق شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» با حضور اعضای کارگروه امداد و نجات شورای پدافند غیرعامل استان کرمان برگزار شد. به گزارش فت فتو از کرمان، به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور فرضی امداد و نجات با سناریوی حمله هوایی و بمباران شیمیایی در محل مرکز […]

همزمان با هفته پدافند غیرعامل مانور فرضی در جهت تحقق شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» با حضور اعضای کارگروه امداد و نجات شورای پدافند غیرعامل استان کرمان برگزار شد.

به گزارش فت فتو از کرمان، به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور فرضی امداد و نجات با سناریوی حمله هوایی و بمباران شیمیایی در محل مرکز کشوری آموزش‌های تخصصی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان امروز ۱۱ آبان ماه برگزار شد.

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه برگزاری این مانور، گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و تحقق شعار این هفته «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» و با هدف تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری مانور امداد و نجات با مشارکت اعضای کمیته امداد و نجات شورای پدافند غیرعامل در محل مرکز کشوری آموزش‌های تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار شد.

وی افزود: آمادگی دستگاه‌ها در برنامه‌ریزی، حساس‌سازی و ارتقا توانایی مدیران در هدایت اضطراری نیروهای تحت امر در حوادث شیمیایی از اهداف برگزاری این مانور است.

فلاح با اشاره به سایر اهداف این مانور بیان کرد: ارتقا هماهنگی‌ها، ارتباطات بین سازمانی و اثربخشی، برنامه‌ریزی‌های عملیاتی کارگروه امدادونجات، ارزیابی منابع دستگاه‌ها، تعیین کمبودها و کاستی‌های احتمالی نیز از اهداف دیگر اجرای این مانور است.

وی در خصوص سناریوی این مانور حمله هوایی و بمباران در کارخانه مواد شیمیایی توسط هلی‌کوپتر نظامی دشمن در یک ناحیه صنعتی که شامل ۲۰ کارخانه فعال در این منطقه است، تصریح کرد: در این سناریو در اثر انفجار حریق وسیعی در یکی از کارخانجات ایجاد شده و ساختمان این واحد صنعتی قریب ۸۰ درصد تخریب شده است. ۶ نفر از کارگران این مرکز صنعتی دچار مصدومیت و سوختگی ناشی از حریق و ریزش ساختمان شده اند و تلفات جانی گزارش نشده است، اما احتمال آلودگی سایر افراد حاضر در ناحیه صنعتی بسیار زیاد است.

فلاح ادامه داد: در راستای طراحی این مانور الگوی چگونگی کنترل، هدایت و سازماندهی مناسب با مدیریت صحنه عملیات امداد و نجات، حفظ و ارتقا توان عملیاتی تیم‌های امداد و نجات برای مقابله با شرایط اضطراری و ارتقا توانمندی آن‌ها در سطح استان مد نظر است.

انتهای پیام




مانور فرضی پدافند غیرعامل امداد و نجات در کرمان برگزار شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? مانور فرضی پدافند غیرعامل امداد و نجات در کرمان برگزار شد