مالباختگان مجتمعی مسکونی در کرمان/ یک تشکر و یک درخواست

کرمان- فت فتو- شماری از افرادی که خود را از مالباختگان پیش‌فروش یک مجتمع مسکونی معرفی کردند طی مراجعه به خبرگزاری فت فتو در استان کرمان خواهان رسیدگی به مشکلاتشان شدند. این افراد که تعدادشان ۱۰ نفر بود به نمایندگی از سایر مالباختگان در خبرگزاری جمهوری اسلامی(فت فتو) استان کرمان حضور یافتند و دو درخواست […]

کرمان- فت فتو- شماری از افرادی که خود را از مالباختگان پیش‌فروش یک مجتمع مسکونی معرفی کردند طی مراجعه به خبرگزاری فت فتو در استان کرمان خواهان رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

این افراد که تعدادشان ۱۰ نفر بود به نمایندگی از سایر مالباختگان در خبرگزاری جمهوری اسلامی(فت فتو) استان کرمان حضور یافتند و دو درخواست داشتند؛ نخست تشکر از نیروی انتظامی بابت اقدام در بازداشت دو کلاهبردار این پرونده و دیگری اعلام مشکلاتشان و درخواست برای جبران زیان‌های وارده متناسب با شرایط اقتصادی جامعه.

خانم ه.ر یکی از این افراد توضیح داد: مجتمع مذکور در بلوار پزشک شهر کرمان قرار دارد و سال ۹۷ زمانی که بخش قابل ملاحظه ای پیشرفت فیزیکی داشت پیش خریدم کردیم.

این شهروند افزود: اما این درحالی بود که قبلا این واحدهای مسکونی توسط مالک با همکاری سازنده به صورت قانونی به یکی از صندق های اعتباری فروخته شده بوده که مالباختگان اطلاع نداشتند و مالکان به صورت کلاهبرداری به افراد دیگر نیز از جمله من فروخته اند.

وی تعداد واحدهایی که فروخته شده را حدود یکصد واحد برشمرد و گفت: مالکان این واحدها در فاصله سال ۹۷ تا ۹۹ به صورت کلاهبرداری از طریق بنگاه املاک، مشتریانی که مشکل خانه داشتند را شناسایی می کردند و به آنان می فروختند.

این شهروند توضیح داد: برخی از مالباختگان برای اجاره منزل به بنگاه مراجعه کرده بود اما مشاوران بنگاه املاک، باوجودی که وضعیت مالی و مشکلات این مردم را می دیدند، به آنان وعده می دادند که با قیمت مناسب می توانند پیش‌خرید کنند و صاحب خانه شوند.

بانوی دیگری از مالباختگان با نام ع.ا که با اشاره به کاهش شدید ارزش پول طی سه سال گذشته می‌گفت همه دارایی اش را برای خرید خانه گذاشته است اظهارداشت: در آن سال با فروش هرچه در بساط داشتیم ۴۰۰ میلیون تومان پول تهیه و واحد ۷۰ متری پیش خرید کردیم؛ درحالی که حتی خانه اجاره ای برای سکونت نداشتم و وسایلم را در یک انبار گذاشتم تا خانه پیش خرید کرده، آماده شود.

وی که می گوید خانه ای در خارج از شهر کرمان داشته که آن را فروخته تا بتواند این واحد را بخرد گفت: فروشنده ساختمان، وضعیت مرا می دانست و اطلاع داشت که وسیله های منزلم را حتی در انبار نگهداری می کردم.

این شهروند مالباخته افزود: اما این فرد که مرا مدام مادر صدا می کرد و نشان می داد که نگران مشکلات من است، چندبار گفت مادر نگران نباش تا تحویل اجاره منزل به شما می پردازیم و با جملات واهی و وعده های مختلف مارا معطل کردند تا اینکه فهمیدیم سرمان کلاه رفته و اینک دستمان کوتاه است.

وی گفت: الان برای ما خیلی مهم است که در این پرونده ما یا به خانه ای که پیش خرید کرده ایم برسیم یا به مابه‌ازای به‌روز ارزش پولمان نسبت به ارزش آن در سال ۹۷ دست یابیم تا بتوانیم بخشی از مشکلاتمان را حل کنیم.

جزییات بازداشت ۲ کلاهبردار

دیگر مالباختگان نیز مشکلات مشابهی را مطرح کردند.این افراد با اشاره به خبر منتشر شده توسط سایت خبری پلیس در روز ۱۷ مرداد مبنی بر بازداشت دو کلاهبردار در کرمان می گفتند که این افراد همان کسانی بودند که ساختمان را به صورت کلاهبرداری به آنان فروخته اند.

این مالباختگان که می گفتند از نحوه بازداشت این دو کلاهبردار در مخفیگاهشان و ترفندهای خاص پلیس برای بازداشت آنان اطلاع دارند اظهارداشتند یکی از دلایل حضورشان در فت فتو تشکر از ماموران انتظامی بوده و همچنین درخواست دارند که باتوجه به وضعیت اقتصادی جامعه، پرونده آنان به سرانجام برسد و زیان هایی که متحمل شده اند بسته به شرایط اقتصادی روز و ارزش پول، جبران شود.

در خبر نیروی انتظامی که روز ۱۷ مرداد منتشر شده به نقل از فرمانده انتظامی استان کرمان آمده است: ۲ متهم که با فروش آپارتمان ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند بازداشت شدند.

سردار عبدالرضا ناظری توضیح داد: کارآگاهان اداره جعل و کالاهبردای پلیس آگاهی استان در پی چندین فقره شکایت و کلاهبرداری با عنوان فروش آپارتمان از شهروندان موفق شدند دو نفر را شناسایی و با شگردهای پلیسی در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

در این خبر قید شده است: متهمان با تاسیس شرکت تعاونی مسکن و با شیوه تبلیغات گسترده با موضوع خانه دار کردن شهروندان مبالغی را به صورت علی‌الحساب در مراحل مختلف اخذ می کردند و هر واحد مسکونی را به چندین نفر می فروختند.

همچنین به نقل از فرمانده انتظامی استان در خبر مذکور آمده است: متهمان واحدهای مسکونی را تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای اغفال مالباختگان و اخذ وجوهات بیشتر ساخته و سپس متواری می شدند که تاکنون فروش آپارتمان های متعددی در برخی شهرستان ها و در مرکز استان توسط این افراد محرز شده و تحقیقات بیشتر از آنها ادامه دارد.

به گفته سردار ناظری تعاونی مورد بحث دارای مجوز قانونی بوده و برای فعالیت های انبوه سازی تاسیس شده اما اعضای این شرکت تغییر رویه داده و اعمال غیرقانونی مرتکب شده اند لذا شهروندان باید مراقبت کنند

فرمانده انتظامی کرمان با اشاره به شناسایی ۷۵ نفر از شاکیان تاکنون(۱۷ مرداد)، تاکید کرد که رسیدگی به ابعاد دیگر این پرونده برای احقاق حق تمامی شکات و شهروندان اغفال شده در حال انجام است.

مالباختگان با اشاره به خبر مربوط به این موضوع درباره ارزش ریالی مطرح شده در پرونده کلاهبرداری نکات و پرسش هایی داشتند که خبرنگار فت فتو پس از پیگیری ها دریافت با توجه به تعداد شاکیان و بررسی هایی که درباره مبالغ اخذ شده انجام می گیرد و نیز اقرار متهمان، اطلاعات مربوط به این چنین پرونده هایی تدوین می شود و ممکن است با توجه به افزایش تعداد شاکیان یا اقرار متهمان، این اطلاعات نیز تغییر کند.

خبرنگار فت فتو همچنین کسب اطلاع کرد که تعداد شاکیانی که شکایتشان در این زمینه ثبت شده طی روزهای اخیر درحال افزایش بوده است و منابع انتظامی و قضایی درحال رسیدگی به این پرونده هستند.



منبع:ایرنـا
? مالباختگان مجتمعی مسکونی در کرمان/ یک تشکر و یک درخواست