مؤسسات خیریه برای جمع‌آوری فطریه باید مجوز معتبر داشته باشند

دادستان عمومی و انقلاب راور گفت: مؤسسات خیریه برای جمع‌آوری فطریه باید مجوز معتبر از شورای زکات داشته باشند. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط‌عمومی دادگستری راور؛ مجتبی استوارزاده با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه اظهار کرد: اگر مردم در جامعه اسلامی همانند دیگر واجبات به […]

دادستان عمومی و انقلاب راور گفت: مؤسسات خیریه برای جمع‌آوری فطریه باید مجوز معتبر از شورای زکات داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط‌عمومی دادگستری راور؛ مجتبی استوارزاده با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه اظهار کرد: اگر مردم در جامعه اسلامی همانند دیگر واجبات به پرداخت وجوهات شرعی مانند زکات و خمس پایبند باشند، بسیاری از گره‌ها و مشکلات جامعه قابل حل خواهدبود.

وی بیان کرد: مؤسسات خیریه‌ای که متقاضی جمع‌آوری زکات فطره در شهرستان راور هستند باید دارای پروانه معتبر بوده و همچنین مؤسسات متقاضی بایستی نسبت به ارائه درخواست خود و اخذ مجوز از شورای زکات شهرستان اقدام نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب راور افزود: هیچ موسسه‌ای بدون اخذ مجوز از دبیرخانه شورای زکات شهرستان (مستقر در کمیته امداد) اجازه جمع‌آوری زکات فطره را ندارد.

وی از مردم تقاضا کرد برای هزینه کردِ هدفمند و مستند با رعایت دقیق موازین شرعی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، وجوه زکات فطره خود را فقط در صندوق‌های دارای آرم شورای زکات یا موسسه‌های دارای مجوز از شورای زکات تحویل دهند‌.

مجتبی استوارزاده گفت: مراکز و گروه‌هایی که در فضای مجازی برای جمع‌آوری زکات فطره تبلیغ می‌نمایند باید شماره مجوز از دبیرخانه و آرم شورای زکات را در اطلاعیه خود درج و از اعلام شماره‌حساب‌های شخصی جداً خودداری نمایند و الزاما باید حساب‌های حقوقی برای واریز وجوهات معرفی نمایند.

انتهای خبر/

[ad_1]

[ad_2]

مؤسسات خیریه برای جمع‌آوری فطریه باید مجوز معتبر داشته باشند

منبع:آرمـان
? مؤسسات خیریه برای جمع‌آوری فطریه باید مجوز معتبر داشته باشند