لزوم چرخش حکمرانی وزارتخانه‌ای به حکمرانی استانی/پیشنهاد تشکیل سازمان ساماندهی مهاجرین افغانی

نذیر کرمان/کرمان وزیر کشور درباره مهاجرین افغانستانی و ساماندهی آنان گفت: در این حوزه دستگاه های متعددی هم مسئول هستند و هم نیستند و به همین دلیل سازمانی به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کردیم که سیاست گذاری واحدی در این خصوص داشته باشیم. احمد وحیدی پیش از ظهر ۲۲ تیرماه در سفر به کرمان و […]

نذیر کرمان/کرمان وزیر کشور درباره مهاجرین افغانستانی و ساماندهی آنان گفت: در این حوزه دستگاه های متعددی هم مسئول هستند و هم نیستند و به همین دلیل سازمانی به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کردیم که سیاست گذاری واحدی در این خصوص داشته باشیم.

احمد وحیدی پیش از ظهر ۲۲ تیرماه در سفر به کرمان و جلسه شورای اداری این استان گفت: خدمت به مردم بزرگترین عبادت در نزد خداوند بوده و این لحظات فرصتی برای مسئولین است که به مردم شریف ایران خدمت کنند.

او با اشاره به استقامت و استواری مردم پای انقلاب اسلامی طی ۴۴ سال گذشته اظهار کرد: انقلاب اسلامی نقش آفرینی بی نظیری در جهان ایفا می کند و این نقش آفرینی در حوزه فرهنگ بی نظیر است.

وزیر کشور با بیان این مطلب که طی این ۴۴ سال کوچکترین انحرافاتی در آرمان ها و ارزش های انقلاب نداشته و در شعارها عقب نشینی نداشته ایم، گفت: هرچند در برخی حوزه ها کاستی ها داریم و منکر این موضوع نیستیم اما باید بپذیریم که انقلاب در همه لحظات حرکت رو به جلو داشته اما در مجموع نیز به آن جایگاهی که باید می رسیدیم، نرسیده ایم. لذا مقایسه میزان پیشرفت کنونی با گذشته خوب بوده اما به آن پیشرفتی که انتظار داشتیم دست پیدا نکردیم.

او در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: انقلاب ما ادامه غدیر است و غدیر خم، سیاسی ترین عید ماست. 

وحیدی بیان کرد: معتقدیم در پیچ تاریخی قرار گرفته ایم و پس از این پیچ باید در نقطه بلندتر از گذشته باشیم و این موضوع مربوط به آحاد مردم بوده و فقط مختص پایتخت نشینان نیست. باید هر استان به نقش خود در محیط بین الملل و نقش آفرینیش در جهان فکر کند و اگر به این نقطه های بلند فکر کردید؛ رنج و مرارت ها را به جان می خرید تا به آن قله رفیع توسعه همه جانبه دست پیدا کنید. 

او با تبیین ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان استان کرمان اظهار کرد: در استان کرمان منابع بسیار زیادی وجود دارد و معتقدیم در کرمان هیچ دلیلی برای منتظر ماندن دستور از تهران وجود ندارد. نباید منتظر منابع دولتی بود زیرا با پول دولتی نمی توان تحول ایجاد کرد لذا پیدا کردن بودجه از دل منابعی که می تواند تامین مالی کند، در اقتصاد بسیار مهم است.

وزیر کشور افزود: استان کرمان برای تامین منابع مالی خود باید به طور ویژه کار کند. شرکت های بزرگ اقتصادی فعال در استان می توانند کنسروسیوم تشکیل دهند و در استان سرمایه گذاری کنند ضمن آنکه از جذب سرمایه گذاری خارجی نباید غفلت کرد.

او با تاکید برآنکه بسیاری از کارها از طریق دانش بنیان قابل اجرا می باشند، اظهار کرد: باید سهم اقتصاد استان از محل دانش بنیان را مشخص کنید و معتقدیم با توجه به ظرفیت های این استان، ۳ درصد از ۸ درصد رشد اقتصادی استان باید از محل بهره وری تامین شود که باید نقشه بهره وری و دانش بنیانی استان مشخص شود.

وحیدی با اشاره به پیشنهاد دولت برای راه اندازی صندوق توسعه و پیشرفت استان ها اظهار کرد: متاسفانه در بودجه امسال و سال گذشته این مهم تصویب نشد. در این صندوق منابع مازاد استان ها واریز می شد و از محل منابع آن اقدامات توسعه ای استان ها تامین می شد اما امسال یک حساب در این خصوص برای هر استان ایجاد شد.

او عنوان کرد: استان ها باید توسعه پیدا کنند لذا باید حکمرانی وزارتخانه ای را به سمت حکمرانی استانی چرخش دهیم.

وزیر کشور درباره مهاجرین افغانستانی و ساماندهی آنان نیز گفت: در این حوزه دستگاه های متعددی هم مسئول هستند و هم نیستند! و به همین دلیل سازمانی به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کردیم که سیاست گذاری واحدی در این خصوص داشته باشیم.

او به موضوع شهرداری ها نیز اشاره کرد و افزود: برای تجهیز شهرداری ها، بودجه ای از ارزش افزوده پیشنهاد دادیم اما به نتیجه نرسید. متاسفانه منابع اندکی برای تجهیز شهرداری ها در اختیار داریم اما از محل همین منابع کم نیز سعی می کنیم شهرداری ها را تجهیز کرده تا در زمان بحران ها به خوبی نقش ایفا کنند.

وحیدی تاکید کرد: جنوب استان کرمان مورد توجه خاص دولتمردان است. تکمیل سیل بند جیرفت باید حتما دنبال شود تا از سرعت لازم برخوردار شود.

وزیر کشور در پایان از حاشیه نشین ها سخن به میان آورد و تصریح کرد: اقداماتی در این زمینه انجام شده است. کار باید به طور جدی پیش رود تا مشکل حاشیه نشینی حل شود.

انتهای پیام




لزوم چرخش حکمرانی وزارتخانه‌ای به حکمرانی استانی/پیشنهاد تشکیل سازمان ساماندهی مهاجرین افغانی

منبع: ایـسنا
? لزوم چرخش حکمرانی وزارتخانه‌ای به حکمرانی استانی/پیشنهاد تشکیل سازمان ساماندهی مهاجرین افغانی