لزوم طراحی و اجرای پروژه‌های کلان و آینده‌محور برای شهر کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح پارکینگ هوشمند «صاروج پارس»، آغازی بر کارهای بزرگ عمرانی در شهر کرمان است و باید پروژه‌های کلان و آینده‌محور برای شهر کرمان طراحی و اجرا شود. به گزارش فت فتو؛ محمدرضا پورابراهیمی، در آیین افتتاح بزرگ‌ترین پارکینگ هوشمند جنوب‌شرق کشور، «صاروج پارس»، که با […]

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح پارکینگ هوشمند «صاروج پارس»، آغازی بر کارهای بزرگ عمرانی در شهر کرمان است و باید پروژه‌های کلان و آینده‌محور برای شهر کرمان طراحی و اجرا شود.

به گزارش فت فتو؛ محمدرضا پورابراهیمی، در آیین افتتاح بزرگ‌ترین پارکینگ هوشمند جنوب‌شرق کشور، «صاروج پارس»، که با حضور استاندار، شهردار و جمعی از مدیران شهری، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، رییس کل دادگستری استان، رییس اتاق بازرگانی استان و مقامات نظامی و انتظامی استان و در محل این پارکینگ برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات و تلاش همۀ کسانی که از زمان شروع پروژۀ «صاروج پارس» برای اجرای آن همراهی کردند، گفت: یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های ما در زمینۀ سرمایه‌گذاری، همین پروژه بود که گره‌های فراوانی داشت و اگر حمایت دستگاه قضا نبود، کار پیش نمی‌رفت.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب «گودال خشت‌مال‌ها» و منظرۀ نازیبای این بخش از شهر، قبل از اجرای پروژۀ «صاروج پارس»، این پروژه را آبرویی برای شهر دانست و گفت: در شرایط تحریم، هر یک دلاری که از منابع خارجی جذب کشور شود، مسیر سرمایه‌گذاری را تقویت می‌کند تا در سایر حوزه‌ها هم بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر یک کار متوقف شود، سایر پروژه‌ها هم متوقف می‌شوند و اگر گره یک کار گشوده شود و پیش برود، راه اجرای سایر پروژه‌ها نیز هموار خواهد شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه امروز شهر کرمان، پایگاه جریان مقاومت اسلامی در جهان است، یادآور شد: طرح جامع گلزار شهدا و مزار سردار سلیمانی باید به‌گونه‌ای دیده شود که برای سال‌های سال جواب‌گوی نیاز مراجعان باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهر کرمان باید به‌گونه‌ای متفاوت دیده شود، افزود: کرمان با عقبۀ اسلامی و ایرانی که دارد، امروز پایتخت مقاومت اسلامی در جهان شده است؛ بنابراین، هر چه کار عمرانی در کرمان بشود، کم است.

نمایندۀ مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه طرح جامع گلزار شهدا در حال برنامه‌ریزی است، پیشنهاد می‌کنم منطقۀ سرآسیاب نیز در این طرح دیده شود.

پورابراهیمی یادآور شد: مجموعۀ «پردیسان قائم» و گلزار شهدا باید به‌گونه‌ای تقویت شود که بتواند پذیرای حضور خیل عظیم مشتاقان زیارت مزار سردار سلیمانی و گلزار شهدای کرمان باشد و به این منظور باید زیرساخت‌های شهری را تقویت کنیم تا شهری در خور جایگاه مردم کرمان بسازیم.

وی با بیان اینکه شهر کرمان در همۀ ابعاد گسترش خواهد یافت و آیندۀ درخشانی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ما در مجلس در حوزۀ تأمین مالی داخلی و خارجی  و همکاری‌های مشترک سرمایه‌گذاری برای ارتقای شهر کرمان تلاش می‌کنیم.

نمایندۀ مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزۀ مسایل عمران شهری نیز با حضور شهردار جوان و تیم جوان ایشان، آیندۀ خوبی برای کرمان متصور هستیم.

پورابراهیمی افزود: خوشبختانه فضای همدلی و مودت مطلوبی بین مدیران استان شکل گرفته و ما نیز از ظرفیت خود در کمیسیون اقتصادی مجلس برای خدمت به مردم و شهر کرمان استفاده می‌کنیم.

وی، افتتاح پارکینگ هوشمند «صاروج پارس» را آغازی بر کارهای بزرگ عمرانی در شهر کرمان دانست و تأکید کرد: لازم است پروژه‌های کلان و آینده‌محور برای شهر کرمان طراحی و اجرا شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان، از شهردار سابق و اعضای دورۀ پنجم شورای شهر نیز تشکر کرد و یادآور شد: شهردار و اعضای شورای شهر سابق، زحمت زیادی در این پروژه کشیدند و اگر همراهی شهرداری نبود، این کار با دشواری بیشتری همراه می‌شد.




لزوم طراحی و اجرای پروژه‌های کلان و آینده‌محور برای شهر کرمان

منبع:بــرنا
?
لزوم طراحی و اجرای پروژه‌های کلان و آینده‌محور برای شهر کرمان