لزوم سمپاشی مزارع در صورت مشاهده آفت سن گندم

مدیر جهاد کشاورزی فاریاب گفت: کشاورزان در صورت مشاهده آفت سن گندم به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و با راهنمایی کارشناسان اقدام به مبارزه و سمپاشی کنند. به گزارش سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» مدیرجهاد کشاورزی فاریاب در گفتگو با خبرنگار نذیر کرمان گفت: کشاورزان در صورت مشاهده آفت سن گندم به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه […]

مدیر جهاد کشاورزی فاریاب گفت: کشاورزان در صورت مشاهده آفت سن گندم به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و با راهنمایی کارشناسان اقدام به مبارزه و سمپاشی کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» مدیرجهاد کشاورزی فاریاب در گفتگو با خبرنگار نذیر کرمان گفت: کشاورزان در صورت مشاهده آفت سن گندم به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و با راهنمایی کارشناسان اقدام به مبارزه و سمپاشی کنند.
 
ابراهیم عادلی مدیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: اگر شرایط آب و هوایی به صورت نرمال پیش برود در افزایش تولید محصولات گندم و جو شهرستان موثر بوده و پیش بینی می‌کنیم از سطح ۸۵۰۰ هکتار مزارع گندم فاریاب امسال بالای ۲۵ هزار تن تولید گندم داشته باشیم.
 
عالی با اشاره به اینکه کار مبارزه با سن مادر و پوره آن از اواخر اسفند ماه شروع شده گفت: سیاست سازمان جهادکشاورزی در خصوص این آفت کلیدی گندم، اولویت دادن مبارزه با سن مادر تا قبل از وارد کردن خسارت کیفی به گندم است.
مدیر جهاد کشاورزی فاریاب با تاکید بر سمپاشی مزارع در صورت مشاهده سن اظهار کرد: تعیین زمان مناسب سمپاشی اهمیت خاص و حیاتی در نتیجه کنترل اصولی، در سن مادر و مرحله پوره دارد، زمان اصولی مبارزه با پوره‌ها وقتی است که اکثریت نسبی جمعیت پوره‌های سن غلات در مزرعه در مرحله سن ۲ پورگی باشند.
 
انتهای خبر/م.ق




لزوم سمپاشی مزارع در صورت مشاهده آفت سن گندم

منبع:آرمـان
? لزوم سمپاشی مزارع در صورت مشاهده آفت سن گندم