لزوم توجه به زنجیره ارزش در فعالیت‌های اقتصادی استان

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: زنجیره ارزش مهمترین مسئله‌ای است که در فعالیت‌های اقتصادی استان باید به آن توجه کنیم. به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان امیر حسن‌زاده در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در سال ١٤٠٢ با حضور رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران […]

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: زنجیره ارزش مهمترین مسئله‌ای است که در فعالیت‌های اقتصادی استان باید به آن توجه کنیم.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان امیر حسن‌زاده در ششمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در سال ١٤٠٢ با حضور رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور چین به معرفی ظرفیت‌های صادراتی و نیازهای وارداتی ایران و کرمان پرداخت.

وی بیان کرد: تیم اقتصادی، راهبردی است که استان کرمان توانسته اقدامات موثری را ذیل آن به سرانجام برساند، اما هنوز تا هدف نهایی فاصله دارد.

معاون امور اقتصادی استانداری  افزود: ظرفیت‌های زیادی در وسعت بالا و گسترده‌ استان کرمان وجود دارد که چون یک شبکه نشده‌اند، هنوز مغفول مانده‌اند. معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به ارتقای رتبه کسب‌ و کار استان کرمان به ۱۲ کشوری گفت: بخش خصوصی را در کنار و جلوتر از خودمان می‌دانیم و با یک همدلی بیشتر و نگاه به زنجیره ارزش می‌توانیم بیشتر کار کنیم.

حسن‌زاده اظهار داشت: صادرات موفق هم در کار تیمی حاصل می‌شود، ظرفیت تعاونی‌ها باید به کار گرفته شوند. باید کنار هم شبکه‌ای تشکیل داد و کار اقتصادی و ارزش افزوده ایجاد کرد.

شایان ذکر است؛ از جمله مباحث مطرح در این نشست، حضور پاویون ایران در اپلیکیشن‌های فروش غیرحضوری کشور چین بود که از شرکت‌های کرمانی دعوت شد در این بازار آنلاین حضور یابند. ورود سرمایه‌گذاران و علاقمندان چینی در حوزه صنایع پایین دستی مس نیز در این نشست مطرح شد.

انتهای خبر/ طهماسبی




لزوم توجه به زنجیره ارزش در فعالیت‌های اقتصادی استان

منبع:آرمـان
? لزوم توجه به زنجیره ارزش در فعالیت‌های اقتصادی استان