لزوم تشکیل کمیته مشترک سوانح پاسخ به بحران جنوب‌شرق

کرمان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: با توجه به بحران‌های مشابه در مرز مشترک با استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، باید کمیته منطقه‌ای پاسخ به بحران جنوب‌شرق تشکیل شود. حمید سالخورده در گفت و گو با نذیر کرمان ایمن‌سازی‌، مقاوم‌سازی و آزادسازی اراضی مجاور مسیر رودخانه‌ها را مهم ارزیابی کرد و ادامه […]

کرمان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: با توجه به بحران‌های مشابه در مرز مشترک با استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، باید کمیته منطقه‌ای پاسخ به بحران جنوب‌شرق تشکیل شود.

حمید سالخورده در گفت و گو با نذیر کرمان ایمن‌سازی‌، مقاوم‌سازی و آزادسازی اراضی مجاور مسیر رودخانه‌ها را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به بحران‌های مشابه، مناطق حادثه‌خیز سیلابی و ماسه‌خیز در مرزهای مشترک با استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، لازم است که کمیته مشترک منطقه‌ای با عنوان کمیته سوانح پاسخ به بحران جنوب‌شرق تشکیل شود.

وی گفت: از مهمترین مسائل پیش‌رو، تعیین تکلیف حد بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها است که شرکت آب منطقه‌ای باید با حساسیت بالا آن را انجام دهد و سایر دستگاه‌ها نیز به این شرکت کمک دهند و تسهیلگر این موضوع مهم باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان افزود: ایجاد سامانه هوشمند مدیریت بحران با توجه به مسائل و بحران‌های مختلف اجتناب‌ناپذیر و ضروری است.

سالخورده با تقدیر از عوامل دستگاه‌های اجرایی و همکاری در زمان وقوع بحران‌ها بیان داشت: کمبود خودروهای عملیاتی و ماشین‌آلات خدمات‌رسان و استهلاک ناوگان عملیاتی از جمله مشکلاتی است که باید نسبت به رفع آن تلاش کنیم.

وی افزود: کمبود نیروهای امدادی و درمانی که تأثیرگذار و تاثیرپذیر هستند نیز از دیگر مسائل عملیاتی در بحران هستند که نیاز به برنامه‌ریزی برای رفع این کمبودها احساس می‌شود و دستگاه‌های مرتبط باید راهکارهای مناسب خود را به ستاد ارائه دهند.

سالخورده به اهمیت آموزش در بحران نیز اشاره داشته و افزود: در بحران‌ها و حوادث، زمان آزمون و خطا نداریم، دستگاه‌های اجرایی آموزشِ گروه‌های تخصصی عملیات واکنش سریع را جدی گرفته و آن را به طور ویژه انجام دهند.

کد خبر ۵۹۲۴۵۴۰




لزوم تشکیل کمیته مشترک سوانح پاسخ به بحران جنوب‌شرق

منبع: مــهر
? لزوم تشکیل کمیته مشترک سوانح پاسخ به بحران جنوب‌شرق