لزوم تخصیص ۰/۵ درصد درآمد شهرداری‌ها به حوزه کتاب

عضو ناظر مجلس در هیئت امنای کتاب‌خانه‌های عمومی گفت: نیم‌درصد از درآمد شهرداری‌ها باید به حوزه کتاب و کتاب‌خانه‌ها اختصاص پیدا کند که البته در این امر الزامی نیست؛ اما ما در عرصه اصلاح قوانین، سعی کرده بودیم این الزام را لحاظ کنیم تا بتوانیم بیشترین بهره را ببریم. حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی در گفتگو […]



عضو ناظر مجلس در هیئت امنای کتاب‌خانه‌های عمومی گفت: نیم‌درصد از درآمد شهرداری‌ها باید به حوزه کتاب و کتاب‌خانه‌ها اختصاص پیدا کند که البته در این امر الزامی نیست؛ اما ما در عرصه اصلاح قوانین، سعی کرده بودیم این الزام را لحاظ کنیم تا بتوانیم بیشترین بهره را ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با اشاره به‌‌روز جهانی کتاب گفت: باید از کتاب به‌عنوان مظلوم‌ترین یار وفادار از آن یاد کرد؛ چراکه کتاب، امروزه در بین ما خیلی مظلوم است.

عضو ناظر مجلس در هیئت امنای کتاب‌خانه‌های عمومی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بیشترین وقت خود را به‌مطالعه اختصاص می‌دهند و فرموده‌اند اگر بدانم که مردم کتاب‌خوان می‌شوند، دو ساعت در طول روز مطالعه خواهم داشت.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جملات زیبایی در خصوص مطالعه دارند تا مردم کتاب‌خوان شوند، ابراز کرد: اما عوامل متعددی دست‌به‌دست هم داده است تا امروز کتاب از سبد فرهنگی خانه و خانواده حذف شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دیگر آن دوست و یار وفادار و قدیمی که انسان با آن زیست می‌کرد و شب‌ها با مطالعه آن به‌خواب می‌رفت، رواج قدیم را ندارد که عوامل متعددی در این عرصه تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: نهاد کتاب‌خانه‌ها بیش از ۷ هزار عضو دارد و کتاب‌خانه‌ها سیار و ثابت بسیاری در سطح کشور وجود دارد؛ اما متأسفانه ما از کتاب استفاده کافی را نداریم؛ چراکه عوامل مختلفی از جمله گرانی کاغذ، فضای مجازی، وب‌گردی و غیره دست‌به‌دست هم داده تا کتاب کالای غیرقابل دسترس برای افراد باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی عنوان کرد: در دو سال پایانی فعالیت یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تلاش کردیم قانون نهاد کتاب‌خانه‌ها را اصلاح کنیم، تا معیشت کتاب‌داران مناسب‌تر و موانع موجود در این راستا را برطرف کنیم؛ اما متأسفانه چرخه اداری این مقوله انجام نشد، البته با کمک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی از موانع برداشته شد.

عضو ناظر مجلس در هیئت امنای کتاب‌خانه‌های عمومی اظهار کرد: نیم‌درصد از درآمد شهرداری‌ها باید در حوزه کتاب و کتاب‌خانه‌ها اختصاص پیدا کند که البته در این امر الزامی نبود؛ اما ما در عرصه اصلاح، سعی کرده بودیم این الزام را لحاظ کنیم تا بتوانیم بیشترین بهره را ببریم؛ اما متأسفانه این مقوله هنوز قانون نشده است.

انتهای خبر/م
 


لزوم تخصیص ۰/۵ درصد درآمد شهرداری‌ها به حوزه کتاب

منبع:آرمـان
? لزوم تخصیص ۰/۵ درصد درآمد شهرداری‌ها به حوزه کتاب