لزوم ایجاد بازار تخصصی آب

استاندار کرمان: توسعه صنعت، متوازن و با رعایت اصول محیط زیستی و فناوری کم آب بر باشد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، علی زینی وند در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به تفاوت سهم اشتغال و درآمد در دوبخش صنعت و کشاورزی و شیوه نادرست مدیریت مصرف آب ادامه افزود: […]

استاندار کرمان: توسعه صنعت، متوازن و با رعایت اصول محیط زیستی و فناوری کم آب بر باشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، علی زینی وند در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به تفاوت سهم اشتغال و درآمد در دوبخش صنعت و کشاورزی و شیوه نادرست مدیریت مصرف آب ادامه افزود: در این روش برخی طرحهای صنعتی تنها برای تامین ۷لیتر آب در ثانیه دچار مشکل می شوند.

وی یاد آور شد: از حدود ۶میلیارد مترمکعب آب مصرفی در استان حدود ۲۰۰میلیون مترمکعب آن در بخش خانگی و ۷۰میلیون مترمکعب دیگر آن در بخش صنعت مصرف می شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: ۱۳۰هزار میلیارد تومان طرحهای سرمایه گذاری با اشتغالزایی ۱۴هزار نفر در این استان در حال اجرا است که بخش عمده آنها با مشکل تامین آب مواجه هستند.

وی در عین حال گفت: توسعه صنعت هم باید متوازن و همراه با ملاحظات زیست محیطی و مبتنی بر فناوریهای کم آب بر، بازچرخانی آب، استفاده از پساب و صرفه جویی، باشد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور نیز در این نشست گفت: اگر بتوانیم بازار تخصصی آب را در استان و کشور راه بیندازیم بسیاری از مشکلات ما حل و سرمایه گذاریها افزایش می یابد.

وی پیشنهاد داد: شورای برنامه ریزی استان کرمان با همراهی شورای سازگاری با کم آبی استان و با تامین حداقل آب مورد نیاز، زمینه اجرای طرحهای بزرگ اقتصادی را فراهم کند.

در این نشست مقرر شد تا نیمه اردیبهشت سال آینده جذب بودجه مرتبط با اسناد خزانه انجام شود و دستگاههایی که نتوانند جذب کنند بودجه به دیگر دستگاهها تخصیص داده می شود.

همچنین امروز ۶۷میلیارد تومان اعتبار مرتبط به بند ز تبصره ۸ بودجه در باره سکونتگاههای غیررسمی و حاشیه شهرها مطرح و به خدمات زیرساختی و بازآفرینی شهری در این محدوده ها اختصاص پیدا کرد.

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان امروز ۳۷۹طرح نیز با اعتبار افزون بر ۲۴۷میلیارد تومان و اشتغال بیش از هزار نفر تصویب شد.

کد ویدیو




لزوم ایجاد بازار تخصصی آب

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? لزوم ایجاد بازار تخصصی آب