لزوم ایجادبازار تخصصی آب

استاندار کرمان: توسعه صنعت ،متوازن و با رعایت اصول محیط زیستی وفناوری کم آب بر باشد. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان علی زینی وند در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به تفاوت سهم اشتغال و درآمد در دوبخش صنعت و کشاورزی و شیوه نادرست مدیریت مصرف آب ادامه افزود: […]

استاندار کرمان: توسعه صنعت ،متوازن و با رعایت اصول محیط زیستی وفناوری کم آب بر باشد.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان علی زینی وند در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به تفاوت سهم اشتغال و درآمد در دوبخش صنعت و کشاورزی و شیوه نادرست مدیریت مصرف آب ادامه افزود: در این روش برخی طرحهای صنعتی تنها برای تامین ۷ لیتر آب در ثانیه دچار مشکل می شوند.

وی یاد آور شد: از حدود ۶ میلیارد متر مکعب آب مصرفی در استان حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب آن در بخش خانگی و ۷۰ میلیون مترمکعب دیگر آن در بخش صنعت مصرف می شود.

 

استاندار کرمان تاکید کرد: ۱۳۰ هزار میلیارد تومان طرح های سرمایه گذاری با اشتغالزایی ۱۴ هزار نفر در این استان در حال اجرا است که بخش عمده آنها با مشکل تامین آب مواجه هستند.

وی در عین حال گفت :توسعه صنعت هم باید متوازن و همراه با ملاحظات زیست محیطی و مبتنی بر فناوریهای کم آب بر

، بازچرخانی آب، استفاده از پساب و صرفه جویی، باشد.

محمد رضا  پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور نیز در این نشست گفت: اگر بتوانیم بازار تخصصی آب را در استان و کشور راه بیندازیم بسیاری از مشکلات ما حل و سرمایه گذاریها افزایش می یابد.

وی  پیشنهاد داد: شورای برنامه ریزی استان کرمان با همراهی شورای سازگاری با کم آبی استان و با تامین حداقل آب مورد نیاز، زمینه اجرای طرح های بزرگ اقتصادی را فراهم کند.

در این نشست مقرر شد تا نیمه اردیبهشت سال آینده جذب بودجه مرتبط با اسناد خزانه انجام شود و دستگاههایی که نتوانند جذب کنند بودجه به دیگر دستگاهها تخصیص داده میشود

همچنین امروز ۶۷ میلیاردتومان اعتبار مرتبط به بند ز تبصره ۸ بودجه در باره سکونتگاههای غیر رسمی و حاشیه شهرها مطرح و به خدمات زیرساختی و بازآفرینی شهری در این محدودهها ت اختصاص پیدا کرد.

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان امروز  ۳۷۹ طرح نیز با اعتبار افزون بر ۲۴۷ میلیاردتومان و اشتغال بیش از هزار نفر تصویب شد.

 

دانلود

کد ویدیو

 




لزوم ایجادبازار تخصصی آب

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? لزوم ایجادبازار تخصصی آب