لزوم اصلاح الگوی کشت در زرند به دلیل کم آبی/ کشت سودآور زعفران و کینوا

نذیر کرمان/کرمان فرماندار زرند گفت: در سال‌های اخیر کشاورزان منطقه کشت محصولات کم آب مانند زعفران، زرشک، گل محمدی و کینوا را انجام دادند و علاوه بر استفاده بهینه از آب‌های موجود، درآمد بیشتری عایدشان شده است. سیدرضا حسینی نژاد ۲۲ آبان ماه در بازدید از مزارع زعفران شهرستان با اشاره به بحران کم آبی، […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار زرند گفت: در سال‌های اخیر کشاورزان منطقه کشت محصولات کم آب مانند زعفران، زرشک، گل محمدی و کینوا را انجام دادند و علاوه بر استفاده بهینه از آب‌های موجود، درآمد بیشتری عایدشان شده است.

سیدرضا حسینی نژاد ۲۲ آبان ماه در بازدید از مزارع زعفران شهرستان با اشاره به بحران کم آبی، اصلاح الگوی کشت در این منطقه را بسیار با اهمیت دانست.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته در این روستا سیب زمینی، گندم، جو و دیگر محصولات پرآب کشت می‌شد که خوشبختانه کشاورزان منطقه کشت محصولات کم آب مانند زعفران، زرشک، گل محمدی و کینوا را انجام دادند و علاوه بر استفاده بهینه از آب‌های موجود، درآمد بیشتری عایدشان شده است.

فرماندار زرند گفت: کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند، از تسهیلات تبصره ۱۸ بخش کشاورزی با هدف حفظ و ایجاد اشتغال و حمایت از صنایع تولیدی بهرمند می‌شوند.

حسینی نژاد در ادامه از یک کارگاه فرآوری زعفران منطقه دشتخاک نیز بازدید کرد.

وی  با اشاره به خاک حاصلخیز و شرایط آب و هوایی مناطق کوهستانی شهرستان زرند بویژه دهستان دشتخاک که باعث تولید زعفران بسیار مرغوب شد، خواستار برندسازی و بسته‌بندی مشتری پسند این محصول ارزشمند شد.

وی افزود: متاسفانه زعفران‌هایی که به صورت فله به کشورهای دیگر صادر می‌شوند، با بسته بندی‌های مشتری پسند و جالب مجدداً به ایران بازگشته و مورد مصرف در بازار داخلی قرار می‌گیرند لذا ضرورت دارد زعفران تولیدی به نام استان کرمان به بازارهای خارجی بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس با بسته‌بندی ویژه صادر شود و جایگاه خود را پیدا کند.

انتهای پیام 




لزوم اصلاح الگوی کشت در زرند به دلیل کم آبی/ کشت سودآور زعفران و کینوا

منبع: ایـسنا
? لزوم اصلاح الگوی کشت در زرند به دلیل کم آبی/ کشت سودآور زعفران و کینوا