لزوم استفاده از پایش تصویری برای مقابله با تغییر کاربری اراضی در استان کرمان

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که در قوه قضائیه با تغییر کاربری اراضی به شدت برخورد می‌شود، گفت: استفاده از سیستم‌های پایش تصویری به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و پیشگیری از زمین‌خواری اصل مهمی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. حجت الاسلام […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که در قوه قضائیه با تغییر کاربری اراضی به شدت برخورد می‌شود، گفت: استفاده از سیستم‌های پایش تصویری به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و پیشگیری از زمین‌خواری اصل مهمی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۱۴ تیرماه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان اظهار کرد: به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی باید به اصل پیشگیری توجه ویژه‌ای داشت و نباید اجازه داد که تصرفی صورت گیرد، بنایی احداث و یا درختانی غرس شود و سپس برخورد کرد و باید بر اساس نظارت دقیق از بروز هرگونه تصرف و تغییر کاربری جلوگیری شود.

وی بر صدور اسناد کاداستری اراضی نیز تاکید و تصریح کرد: این مهم باید در اسرع وقت انجام و تکمیل شود.

همچنین علیرضا ابوالحسنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز در این دیدار وسعت اراضی موجود در استان کرمان را ۱۳.۳ میلیون هکتار دانست و گفت: یکی از مشکلات موجود در حوزه صیانت از اراضی ملی در استان، کمبود نیروهای حفاظتی است.

وی افزود: به منظور مدیریت مناسب اراضی ملی در استان کرمان از ظرفیت همیاران طبیعت استفاده می‌شود.

ابوالحسنی ضمن بیان این مطلب که در سال جاری تعداد حریق اراضی در استان کرمان کاهش داشته، تصریح کرد: با توجه به بارش‌های ابتدای سال و افزایش پوشش گیاهی در مناطق مختلف و در پی آن گرمای زیاد هوا و خشک شدن این پوشش گیاهی، امکان بروز حریق در مراتع افزایش یافته که با همکاری مردم تلاش داریم از بروز حوادث در این حوزه جلوگیری کنیم.

انتهای پیام




لزوم استفاده از پایش تصویری برای مقابله با تغییر کاربری اراضی در استان کرمان

منبع: ایـسنا
? لزوم استفاده از پایش تصویری برای مقابله با تغییر کاربری اراضی در استان کرمان