لبخند مردم بهترین انرژی برای رفع خستکی است

کارگر نمونه سال ۱۴۰۱ شهرستان فاریاب از ایفای نقش خود در تحقق جامعه آرمانی می‌گوید.  به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به مناسبت یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی “کار‌و‌کارگر”گفتگو جالب و خواندنی با یکی از نارنجی پوشان زحمتکش شهر فاریاب که کارگر نمونه سال ۱۴۰۱بود، داشتیم؛ در ادامه این گفتگو‌ را می‌خوانیم:   […]

کارگر نمونه سال ۱۴۰۱ شهرستان فاریاب از ایفای نقش خود در تحقق جامعه آرمانی می‌گوید.

 به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به مناسبت یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی “کار‌و‌کارگر”گفتگو جالب و خواندنی با یکی از نارنجی پوشان زحمتکش شهر فاریاب که کارگر نمونه سال ۱۴۰۱بود، داشتیم؛ در ادامه این گفتگو‌ را می‌خوانیم:
 
 
 
نذیر کرمان: خود را معرفی کنید: 
 
گارگرفاریابی: من یوسف پایدار متولد سال ۱۳۵۴ و از سال ۹۴ وارد بخش خدمات شهری شهرداری فاریاب شدم.
 
 
 
نذیر کرمان: دین مبین اسلام دارای چه دیدگاهی نسبت به فرهنگ کار و قشر کارگر است؟
 
 
 
پایدار: دین اسلام برای آباد شدن دنیا و آخرت مسلمانان آنان را به کار و کوشش، تشویق نموده است. از نظر اسلام بهترین عبادت و عمل، طلب روزی حلال است. در اسلام شغل مایه‌ عزّت فرد و جامعه است.
 
 
 
 
 
 
نذیر کرمان: از همان ابتدا در بخش خدمات مشغول بکار شدید؟
 
 
پایدار: بله از ۸ سال پیش تاکنون با پوشیدن لباس نارنجی آلودگی و گرد و غبار را از چهره شهر پاک می‌کنم.
 
 
 
 
 
نذیر کرمان: ساعت کار شما چگونه است؟
 
 
پایدار: روزها برای جارو کردن خیابان‌ها و تخلیه سطل‌های زباله سطح شهر می‌رویم و شب‌ها ساعت ۹ موظف به تمیز کردن خیابان‌های  سطح شهر هستیم.
 
 
نذیر کرمان: با توجه به اینکه ۸سال در این لباس هستی و تقریبا در تمامی خیابان‌های شهر مشغول نظافت بودی از وضعیت تمیزی سطح شهر راضی هستی؟
 
 
پایدار: راستش را بخواهید هنوز نه البته مردم نسبت به سال‌های گذشته قدری در رعایت نظافت شهری بیشتر کمک می‌کنند و زباله را در جای مخصوص خود می‌ریزند اما همچنان وقتی برای جارو کردن خیابان‌‌‌ها و معابر سطح شهر می‌روم از اینکه مردم به راحتی زباله‌ها را روی زمین می‌ریزند و چهره شهر را زشت می‌کنند آزرده خاطر می‌شوم .البته این وظیفه من است که خیابان‌‌ها را نظافت کنم اما اگر همشهریان قدری در رعایت نظافت شهری به من و همکارانم کمک کنند نه تنها سختی کار را برای ما شیرین می‌کنند بلکه شهری زیبا و چشم‌نواز برای خود بوجود می‌آورند.
 
 
 
 
 
نذیر کرمان: از کار خود راضی هستید؟ رفتگری را چگونه شغلی می‌بینید؟
 
 
پایدار: بله خداراشاکرم، لبخند مردم بهترین انرژی برای رفع خستگی است، البته که هرکاری سختی‌‌‌‌های خاص خودش را دارد اما بنده علیرغم مشکلات و مشقت‌های فراوان، کار خود  را دوست دارم.به نظر من رفتگر بودن شغلی است همانند سایر شغل‌ها چه اداری و کارمندی و چه کار آزاد و کارگری.ما باید همانگونه که برای یک کارمند و رئیس اداره ارزش و شخصیت قائلیم همان ارزش را هم برای یک کارگر زحمت کش شهرداری قائل باشیم چرا که اگر این قشر نبودند معلوم نبود از لحاظ نظافت شهری و آلودگی چه بلایی بر سر شهر می‌آمد.
 
 
 
 
 
نذیر کرمان: از مسئولین چه توقعی داری؟
 
 
پایدار: از شهردار یک تقاضا دارم و آن اینکه اگر امکانش هست با توجه به سختی کار ما و اینکه در این کار انسان زود توانش برای ادامه تحلیل می‌رود در زمان زودتری رفتگران بازنشسته شوند.
 
 
 
 
 
نذیر کرمان: با توجه به نامگذاری سال به نام مهار تورم و رشد تولید، کارگران چه نقشی در عملیات‌ شدن آن دارند؟
 
 
پایدار: بخش عمده‌ای از مسئولیت تحقق شعار سال رهبری که ناظر بر کاهش تورم و رشد تولید است بر دوش کارگران سختکوش کشورمان قرار دارد. کارگران نقش اساسی در رشد تولید و اقتصاد مقاومتی دارند.
 
نذیر کرمان: به نظر شما قشر کارگر در تحقق انقلاب اسلامی و پیشبرد امور کشور و پیروزی در دفاع مقدس و در  برچیدن بساط فتنه‌ها چه نقشی ایفا کرده است؟
 
 
پایدار: در زمان دفاع مقدس قشر کارگری هم درجبهه کار و تولید و هم در جبهه دفاع مقدس ایستادگی کرد و آنچه برای دشمنان ما گران آمد و سخت شد، همین موضوع است امروز جامعه کارگری علیرغم تلاش‌های بسیار زیاد دشمنان این مرز و بوم که همچنان در راستای توقف رشد و پیشرفت انجام می‌دهد، دست از فعالیت خود نکشیده و همچنان محکم در مسیر خود ادامه می‌دهند.
 
انتهای خبر/م.ق 




لبخند مردم بهترین انرژی برای رفع خستکی است

منبع:آرمـان
? لبخند مردم بهترین انرژی برای رفع خستکی است