لاشه یک رأس قوچ وحشی در کوهبنان کشف شد

رئیس محیط زیست کوهبنان گفت: لاشه یک قوچ وحشی توسط دو متخلف شکار کشف وضبط شد. به گزارش فت فتو از کرمان ، حسین روح الامینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهبنان گفت:ما مورین یگان حفاظت شهرستان حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کوه آسیاب در ارتفاعات روستای درب جزی متوجه صدای شلیک یک […]

رئیس محیط زیست کوهبنان گفت: لاشه یک قوچ وحشی توسط دو متخلف شکار کشف وضبط شد.

به گزارش فت فتو از کرمان ، حسین روح الامینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهبنان گفت:ما مورین یگان حفاظت شهرستان حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کوه آسیاب در ارتفاعات روستای درب جزی متوجه صدای شلیک یک گلوله می‌شوند که در این رابطه دو نفر متخلف تحویل مرجع قضایی می‌شوند.

او افزود: مأمورین یگان حفاظت بلا فاصله شروع به پایش و دوربین کشی کرده و موفق به مشاهده یک نفر متخلف شکار می‌شوند که بدلیل مسلط بودن متخلف بر محدوده اطراف امکان نزدیک شدن به او میسر نشد، ولی متخلف از فاصله دور کاملا شناخته و شناسایی  شد.

او بیان کرد: همزمان شخص دیگری که نیز مورد شناسایی مامورین قرار می‌گیرد به لاشه شکار شده نزدیک می‌شود و با لاشه از مسیر رودخانه به سمت روستای درب جزی حرکت می‌کند که با اقدام هوشیارانه مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کوهبنان دستگیر می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهبنان اظهار داشت: از این فرد لاشه یک رأس قوچ وحشی کشف و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

روح الامینی بیان کرد: صبح امروز متخلف اصلی با حضور در دادسرای شهرستان به جرم خود اعتراف و با دستور مرجع قضایی بازداشت شد.

دستگیری دو نفر متخلف شکار حیات وحش در جیرفت

مطهره قریشی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از دستگیری دو شکارچی پرندگان وحشی در این شهرستان خبر داد و گفت از متهمان لاشه ۴ قطعه (تیهو و کبک) دو قبضه اسلحه شکاری (تک لول) کشف و ضبط شد.

او افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در پایش یک روزه حین گشت زنی به منظور پیشگیری از شکار و صید غیرمجاز در مناطق آزاد این شهرستان در منطقه کوهلری بخش ساردوئیه موفق به دستگیری دو نفر شکارچی غیرمجاز شدند که از متخلف اول، لاشه یک قطعه کبک و یک قبضه اسلحه تک لول و از متخلف دیگر در منطقه اسفندقه لاشه یک قطعه کبک، دو قطعه تیهو و یک قبضه اسلحه شکاری تک لول کشف و ضبط کردند.

قریشی افزود: متخلفین پس از تشکیل دو پرونده جداگانه به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شدند.

او تصریح کرد: پایش و گشت‌های محیط بانان در مناطق آزاد و تحت مدیریت این سازمان برای برخورد با شکارچیان متخلف افزایش یافته که اداره حفاظت محیط زیست به جد با این افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از شهروندان، طبیعت دوستان، و گردشگران خواست برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از شکار بی رویه و انقراض نسل حیوانات نادر این حوزه، هرگونه اقدام متجاوزانه به حریم این جانداران را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گزارش دهند.
انتهای پیام/ح




لاشه یک رأس قوچ وحشی در کوهبنان کشف شد

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? لاشه یک رأس قوچ وحشی در کوهبنان کشف شد