قیمت بلیت اتوبوس برای زائران اربعین در کرمان اعلام شد

کرمان – فت فتو – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت: قیمت بلیت اتوبوس معمولی برای زائران اربعین این استان ۵۵۰ هزار تومان و قیمت اتوبوس وی. آی. پی. ۸۵۰ هزار تومان تعیین شده است. به گزارش خبرنگار فت فتو، احسان عراقی زاده روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع اعزام زائران […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت: قیمت بلیت اتوبوس معمولی برای زائران اربعین این استان ۵۵۰ هزار تومان و قیمت اتوبوس وی. آی. پی. ۸۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار فت فتو، احسان عراقی زاده روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع اعزام زائران پیاده روی اربعین حسینی با ناوگان حمل و نقل جاده ای در استان کرمان افزود: قیمت بلیت برگشت برای زائرانی که بلیت رفت به عتبات عالیات را تهیه کرده اند نیز همانند مبلغ پرداختی رفت است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای اعزام زائران اربعین در استان کرمان از حدود ۹ ماه قبل آغاز شده است تصریح کرد: روزانه هزار و ۸۰۰  نفر در سامانه سماح در کرمان نام نویسی کرده اند.

وی تاکید کرد: برای نخستین مرتبه بلیت رفت و برگشت برای زائران اربعین حسینی تهیه شده که بسیاری از مشکلات ما را در بخش حمل و نقل و جابه جایی زوار اربعین برطرف می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان ادامه داد: موقعیت سوار شدن به اتوبوس در زمان برگشت برای زائرانی که بلیت رفت خود را به عتبات عالیات دریافت کرده اند به صورت پیامک برای آنها ارسال می شود.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود سوخت برای جابه جایی زوار اربعین در استان کرمان وجود ندارد اظهار داشت: امسال حمل و نقل ریلی به مجموعه ناوگان حمل و نقل زوار اربعین اضافه شده است.

عراقی زاده ادامه داد: حدود ۲۰۰ هزار نفر از زوار اربعین در سال جاری از سیستم حمل و نقل ریلی، حدود هزار و ۷۰۰ نفر از سیستم هوایی و مابقی زائران از طریق حمل و نقل جاده ای استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور حدود ۶۰ هزار زائر پاکستانی اربعین در استان کرمان گفت: پیشنهاد شده به دلیل بروز مشکلاتی چون عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امسال از ورودی اتوبوس های پاکستانی به داخل کشور جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: خودروهای حامل زوار پاکستانی بسیار فرسوده هستند ضمن اینکه و فرمان آنها در سمت راست قرار دارد و علاوه بر این بیش از حد مجاز مسافر سوار می کنند که با وجود این دلایل با پیشنهاد جلوگیری با پیشنهاد جلوگیری از ورود این خودروها به کشور موافقت نشد.

وی تصریح کرد: همچنین پیش بینی می شود حدود ۲۰۰ هزار زائر از استان کرمان حدود ۲ برابر تعداد زوار سال قبل در آیین پیاده روی اربعین حسینی سال جاری شرکت کنند و تعداد زائران پاکستانی نیز به این تعداد اضافه می شود.

اعزام نخستین گروه زائران اربعین از کرمانِ با ناوگان عمومی از هفتم شهریور

رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های مسافربری استان کرمان نیز گفت: سفرهای اربعین را به مدت یک هفته جلو انداختیم و از امروز هفتم شهریور چند دستگاه اتوبوس عازم مرز می شود.

علی محمد محراب پناه افزود: ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در کل استان داریم و این تعداد به غیر از ناوگانی است که شرکت ها و کارخانجات دارند.

وی ادامه داد: پیش فروش بلیط برای زوار اربعین در کرمان تا ۱۴ شهریور ممکن است اما از فروش بلیت به صورت رفت و برگشتی کمتر استقبال شده است.

بیان کرد: روزانه حدود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس زائر کرمانی اربعین را تا مرز منتقل می کنند.




قیمت بلیت اتوبوس برای زائران اربعین در کرمان اعلام شد

منبع: ایرنـا
? قیمت بلیت اتوبوس برای زائران اربعین در کرمان اعلام شد