قوانین متورم و دستگاه‌های نظارتی مدیران را محافظه‌کار کرده است

فردای کرمان – گروه اقتصاد: علی زینی‌وند، استاندار کرمان با بیان این‌که یکی از مشکلات کنونی ما، قوانین متورم و غیرضرور هستند، گفت: «در کنار حجم بالایی از قوانین و آیین‌نامه‌ها، دستگاه‌های نظارتی بسیار گسترده و مختلفی هم درست کرده‌ایم که روی قوانین و عملکرد مدیران نظارت دارند و این مسائل مدیران را محافظه‌کارتر از […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: علی زینی‌وند، استاندار کرمان با بیان این‌که یکی از مشکلات کنونی ما، قوانین متورم و غیرضرور هستند، گفت: «در کنار حجم بالایی از قوانین و آیین‌نامه‌ها، دستگاه‌های نظارتی بسیار گسترده و مختلفی هم درست کرده‌ایم که روی قوانین و عملکرد مدیران نظارت دارند و این مسائل مدیران را محافظه‌کارتر از آنچه باید، کرده است».

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، وی ۱۴ بهمن ماه در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن و بزرگداشت هفته‌ی صنایع کوچک در محال تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: با بیان این‌که حجم بالایی از قوانین و مقررات و آیین‌نامه داریم که هیچ پالایشی هم نمی‌شوند، بیان کرد: «بخش خصوصی و دولتی در کنار هم با کمک به اصلاح قوانین و مانع‌زدایی‌ها، ارائه‌ی راهکارها و تدوین مقررات کارگشا به پویایی اقتصاد کشور کمک کنند».

استاندار کرمان ادامه داد: «با دستور رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های کلی نظام جامع قانون‌گذاری در مجمع تشخیص مصلحت نوشته شد، اما چندان مورد توجه قرار نگرفتند در حالی که سیاست‌های راهبردی هستند».

وی گفت: «در کنار حجم بالایی از قوانین و آیین‌نامه‌ها، دستگاه‌های نظارتی بسیار گسترده و مختلفی هم درست کرده‌ایم که روی قوانین و عملکرد مدیران نظارت دارند».

زینی‌وند تصریح کرد: «این مسائل مدیران را محافظه‌کارتر از آنچه باید، کرده است. قوانین متعدد را داریم که دست و پا گیر هستند».

وی ادامه داد: «بخش خصوصی از دولت گلایه‌هایی دارد، اما چقدر در بودجه‌ی سنواتی و برنامه‌های پنج ساله‌ی احکام منسجم، هم نظر برای کارگشایی از تولید و قانون‌زدایی و مانع‌زدایی قانون ارائه دادید».

استاندار کرمان گفت: «همه‌ی دولت‌ها اراده‌ی واگذاری اختیارات را دارند، اما بدنه‌ی کارشناسی وزارتخانه‌ها اجازه‌ی تفویض اختیار نمی‌دهدم.

زینی‌وند بیان کرد: «ما به عنوان استانداران حکومتداری می‌کنیم اما مطلقا حکمران نیستیم».

وی گفت: «شاخص‌های فضای کسب و کار در استان نیاز به اصلاح دارد و این مسئله را نیز به اتاق بازرگانی اعلام کردیم».

استاندار کرمان افزود: «در استان‌های متعددی حضور داشتم و به لحاظ روان بودن مواجهه با سرمایه‌گذار، کرمان از دیگر مناطق بهتر است».

وی ادامه داد: «با کمک کمیسیون اقتصادی مجلس، اتاق بازرگانی در برنامه هفتم می‌توان احکام جدی برای رفع موانع ارائه داد تا در قانون‌‌گذاری‌ها لحاظ شوند».

زینی‌وند بیان کرد: «اگر چند اختیار کارگشا در شورای معادن را به استانداران بدهند، گره‌های زیادی را از سرمایه‌گذار و تولیدکنندگان می‌توانیم برداریم».

وی گفت: «بخش خصوصی باید خودنظارتی انجام دهد، چقدر در فضای احتکار و تحریم با خودنظارتی به کمک مردم آمده‌اید».

زینی‌وند ادامه داد: «چرا وقتی کشورهای نیازمند کالا در آسیای میانه تشنه‌ی کالای ایرانی بودند، با کالای غیرمرغوب بازار را از دست دادیم».

وی افزود: «تولید روان شده و اقتصاد روی کار آمده است، اقتصاد ما آن‌قدر مقاوم و بزرگ بوده که با این تحریم‌ها توانست سر پا بایستد».

استاندار کرمان اظهار کرد: «کرمان ظرفیت‌ها و آمادگی خوبی دارد. دشتها‌ی مرکبات و صیفی جنوب، باغ‌شهر بم و ارگ جدید و عظمت اقتصادی شرق استان، بیابان لوت، کلوت‌های شهداد و کمپ‌های گردشگری، محیط زیست بی‌نظیر، مزارع پسته، فولاد و تحرک‌های اقتصادی، گردشگری مذهبی به برکت وجود سردار شهید قاسم سلیمانی که نویدبخش سرعت‌بخشی توسعه‌ی آن است».




قوانین متورم و دستگاه‌های نظارتی مدیران را محافظه‌کار کرده است

منبع: خبر کرمان
?
قوانین متورم و دستگاه‌های نظارتی مدیران را محافظه‌کار کرده است

: اخبار استان کرمان – اقتصادی