قطب جدید تولید فروسیلیس جنوب‌شرق کشور را بشناسید!

قطب تولید فروسیلیس جنوب‌شرق کشور در آینده‌ای نزدیک آغاز به فعالیت خواهد کرد. به گزارش نذیر کرمان؛ عملیات اجرایی پروژه ساخت کارخانه فروسیلیس پویان‌گهر کریمان در شهرستان سیرجان که یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های جنوب‌شرق کشور به شمار می‌رود، مراحل پایانی خود را طی می‌کند. پویان‌گهر کریمان یکی از شرکت‌های تابعه گروه صنعتی پویان به شمار […]

قطب تولید فروسیلیس جنوب‌شرق کشور در آینده‌ای نزدیک آغاز به فعالیت خواهد کرد.

به گزارش نذیر کرمان؛ عملیات اجرایی پروژه ساخت کارخانه فروسیلیس پویان‌گهر کریمان در شهرستان سیرجان که یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های جنوب‌شرق کشور به شمار می‌رود، مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

پویان‌گهر کریمان یکی از شرکت‌های تابعه گروه صنعتی پویان به شمار می‌رود که کار پیمانکاری آن‌را دیگر شرکت تابعه این گروه صنعتی یعنی شکوفا صنعت پویا برعهده دارد‌.

این کارخانه در دو فاز فعالیت خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود میزان اشتغال آن بیش از ۲۰۰ نفر به طور مستقیم خواهد بود و هر فاز آن ظرفیت تولید ۱۲ هزار و ۵۰۰ تنی را دارا می‌باشد.

پویان‌گهر کریمان که مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند، در فاز اول تولید فروسیلیس را انجام خواهد داد که نیاز منطقه را کاملا تامین می‌کند؛ ضمن آن‌که ۳۰ درصد تولید آن صادر خواهد شد. این فروآلیاژ در گرید‌های ۹۰ و ۷۰ درصد در بازار عرضه می‌شود. خریداران اصلی فروسیلیس، صنایع ریخته‌گری و صنایع فولاد هستند.

این ماده در برخی از مناطق کشورمان در حال تولید است و در آینده‌ای نزدیک، پویان‌گهر کریمان هم به عنوان یک قطب تولید فروسیلیس و با یک تکونولوژی جدید، کار خود را آغاز خواهد کرد تا نقش ویژ‌‌ه‌ای در اقتصاد کشور ایفا کند.

برای تولید این ماده به برق مصرفی بسیار زیادی نیاز است و به همین دلیل تولید این فروآلیاژ در تمامی نقاط جهان امکان‌پذیر نیست. کشور ایران به دلیل برخورداری از تولید برق کافی و منابع غنی، علاوه بر اینکه می‌تواند نیاز داخلی خود به فروسیلیس را تامین کند، قابلیت صادر کردن این عنصر به سایر کشورها را هم دارد.

صنایع مادر اهمیت بالایی در توسعه اقتصادی کشورها دارند و فروسیلیس یکی از عناصر مهم و حیاتی در این صنایع محسوب می‌شود که بدون شک صنعتگران بدون آن، قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود و این موضوع به خوبی اهمیت و جایگاه بالای تولید فروسیلیس در صنعت کشور را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، پروژه ساخت شرکت پویان‌گهر کریمان با هدف تولید فروسیلیس با استفاده از تجارب متخصصین داخلی در سال ۱۳۹۵ آغاز شد و این شرکت امیدوار است در آینده‌ای نزدیک علاوه بر اشتغال‌زایی که نیاز مبرم جامعه کنونی به شمار می‌رود، در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شده است، گامی بلند در راستای تحقق این شعار و رشد اقتصادی ایران عزیزمان بردارد.




قطب جدید تولید فروسیلیس جنوب‌شرق کشور را بشناسید!

منبع:یـزدان کـرمان
? قطب جدید تولید فروسیلیس جنوب‌شرق کشور را بشناسید!