قطار مسافربری ارگ نوروز امسال وارد استان کرمان شد

گروه استان‌ها – مدیرکل راه آهن کرمان با بیان اینکه ۸۰۰ نفر به ظرفیت مسافربری قطار در ایام نوروز اضافه شد گفت: قطار مسافربری ارگ از نوروز امسال وارد استان کرمان شده است. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، مجید ارجونی صبح امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان […]

گروه استان‌ها – مدیرکل راه آهن کرمان با بیان اینکه ۸۰۰ نفر به ظرفیت مسافربری قطار در ایام نوروز اضافه شد گفت: قطار مسافربری ارگ از نوروز امسال وارد استان کرمان شده است.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، مجید ارجونی صبح امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: به مناسبت ایام نوروز از ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در جهت خدمت‌رسانی به مسافران فعال بودیم و این ارائه خدمت تا ۱۵ فروردین امسال ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های راه‌آهن به‌صورت یکپارچه و کشوری است بیان کرد: تمام ۲۱ منطقه راه‌آهن کشور با سیاست‌های مرکز هماهنگ هستند.

مدیرکل راه آهن کرمان ادامه داد: ۶۳ هزار و ۵۵۰ نفر مسافر در ایام نوروز امسال در حوزه استحفاظی راه‌آهن کرمان با قطار جابه‌جا شدند که رشد ۸۰ درصدی جابه‌جایی مسافر نسبت به سال گذشته را داشتیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته محدودیت‌های کرونایی را در سفر با قطار داشتیم گفت: امسال با ظرفیت ۸۰ درصدی پذیرش مسافر را داشتیم که براساس سیاست‌های ستاد کرونا انجام شد.

ارجونی با اشاره به اینکه به واسطه وجود مرقد مطهر سپهبد شهید سلیمانی در کرمان، زائران زیادی سفر به کرمان را از طریق ریلی انجام دادند افزود: با توجه به حجم زائران یک رام قطار اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه کارخانه واگن سازی در استان و در شهرستان زرند وجود داشته و خوشبختانه کرمان از این بابت مشکلی ندارد ادامه داد: ۸۰۰ نفر به ظرفیت مسافربری قطار در ایام نوروز اضافه شده است.

مدیرکل راه آهن کرمان با اشاره به اینکه قطار مسافربری ارگ از نوروز امسال وارد استان کرمان شد گفت: بیشتر مسافران ورود به کرمان داشتند که نشان از مسافرت نوروزی هموطنان است و در ایام عید نوروز در ایستگاه راه آهن کرمان برای مسافران برنامه‌های فرهنگی اجرا و استقبال خوبی از سوی مسافران از این برنامه‌ها شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ حادثه ریلی در استان نداشتیم و مسافران با ایمنی کامل مسافرت خود را انجام دادند افزود: اعتقاد داریم ایمنی راه آهن برند و نشان آن است و این در اولویت تمام برنامه‌های ما قرار دارد.

استاندار کرمان: ۱۰۰ درصد ظرفیت تخت هتل‌های استان کرمان در ایام عید نوروز اشغال شد
وحیدی: اقدام خوبی در خودکفایی تولید واگن قطار شهری انجام شده است

ارجونی با اشاره به اینکه ۶۰ هزار تن بار که عمدتاً مواد معدنی گندله و کنستانتره سنگ آهن بود از شهرستان‌های معدنی استان جابه‌جا شده است ادامه داد: کارخانه روغن نباتی گلناز استان نیز به شبکه ریلی متصل شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه کشور ۳۰ درصد جابه‌جایی بار باید از طریق شبکه ریلی انجام شود گفت: اتصال خطوط فرعی برای جابه‌جایی بار در استان کرمان را در برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه خط آهن کرمان به سیرجان با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است و امیدواریم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد افزود: مطالعات اطلس ریلی استان در حال انجام است و استاندار کرمان و نمایندگان مجلس تاکید بسیار زیادی دارند که هر چه سریع‌تر نیاز ریلی استان به نتیجه برسد.

مدیرکل راه آهن کرمان با بیان اینکه بازسازی ۴۶ کیلومتر خط ریلی استان کرمان در دستور کار است گفت: پیمانکار این پروژه مشخص شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/ش




قطار مسافربری ارگ نوروز امسال وارد استان کرمان شد

منبع: تسنــیم
? قطار مسافربری ارگ نوروز امسال وارد استان کرمان شد