قدرت و عقلانیت، ۲ بال مهم فریضه امر به معروف و نهی از منکر

نذیر کرمان/کرمان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: قدرت و عقلانیت، دو بال مهم فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند. علی شجاع حیدری در جلسه شورای عالی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان که با محور امر به معروف و نهی از منکر برگزار […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: قدرت و عقلانیت، دو بال مهم فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند.

علی شجاع حیدری در جلسه شورای عالی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان که با محور امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر امری الهی است، گفت: برای انجام مطلوب فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به قدرت داریم، لازمه قدرت برای این امر مثل لازمه وضو برای نماز خواندن است، قدرت بیان، قدرت شغلی، اجتماعی یا جایگاه هر فردی لازم است تا امر به معروف و نهی از منکر موثر واقع شود، بنابراین قدرت، مقدمه‌ای برای انجام خوب امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: ملاک تعیین معروف یا منکر عقل و شرع است، قدرت و عقلانیت اگر باشد امر به معروف و نهی از منکر به زیبایی تجلی می‌یابد، این دو بال در آموزش و پرورش موجودند و همه مدارس و ادارات و مدیریت‌های آموزش و پرورش، شورای امر به معروف و نهی از منکر دارند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: اگر جایی ادعا می‌کنیم شورای امر به معروف وجود دارد، سه اتفاق باید بیفتد، اول اینکه مردم باید بتوانند آزادانه از دستگاه ایراد بگیرند، یا تعریف کنند و در کل نسبت به دستگاه بتوانند امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

شجاع حیدری با بیان اینکه در ارزیابی دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی معیار عفاف و حجاب هم لحاظ شده، اظهار کرد: دومین نکته این است که امر به معروف  و نهی از منکر کارکنان هم باید نسبت به یکدیگر رخ دهد و سوم اینکه کارکنان در آن دستگاه باید بتوانند نسبت به مافوق خود هم امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.  

وی با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در تراز حکومت باشد، گفت: انجمن اولیا و مربیان می تواند تسهیلگر این فریضه باشد، می دانیم که جهاد، واجب کفایی اما جهاد تبیین واجب عینی است، یعنی هر کسی در هر جایگاهی باید جهاد تبیین را انجام دهد.

بر پایه این گزارش، جلسه شورای عالی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان با محور امر به معروف و نهی از منکر با حضور مدیرکل، معاونان پرورشی و فرهنگی، آموزش ابتدایی و سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و…در سالن اجتماعات شهید جعفری اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

انتهای پیام




قدرت و عقلانیت، ۲ بال مهم فریضه امر به معروف و نهی از منکر

منبع: ایـسنا
? قدرت و عقلانیت، ۲ بال مهم فریضه امر به معروف و نهی از منکر