قدرت آمریکا در حال افول است

کرمان – خطیب جمعه کرمان گفت: اکنون شاهد پیچ تاریخی در دنیا هستیم لذا قدرت‌های بزرگ جهانی از غرب به شرق در حال انتقال و قدرت آمریکا در حال افول است‌. به گزارش فت فتو آیت الله شیخ بهایی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: […]

کرمان – خطیب جمعه کرمان گفت: اکنون شاهد پیچ تاریخی در دنیا هستیم لذا قدرت‌های بزرگ جهانی از غرب به شرق در حال انتقال و قدرت آمریکا در حال افول است‌.

به گزارش فت فتو آیت الله شیخ بهایی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: گاهی غفلت موجب فراموشی یاد خدا می‌شود که این امر موجب می‌شود فرد، خود را فراموش کند لذا باید تقوای الهی را رعایت کنیم.

وی با بیان این مطلب که هوای نفس گاهی اوقات وسیله‌ای برای شیطان می‌شود، عنوان کرد: فردی که تصمیمی در ذهن می‌گیرد، نفس برای وی توجیه متعدد برای انجام آن عمل منفی می‌آورد.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه گاهی اوقات شیاطین از جنس انس همانند آمریکا و آل سعود هستند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که شیاطین جن و انس برای انحراف انسان بسیج شده‌اند باید سخت مراقب بود و هیچکس نمی‌تواند اطمینان خوب بودن داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که همه انسان‌ها یک مسئولیت اجتماعی نسبت به دیگران دارند و باید در عالم پس از مرگ پاسخگو باشند، اظهار داشت: شاید با گفتن مباحث دینی یک نفر هدایت شود و همان یک نفر موجب هدایت یک جامعه و یا جوامع شود که مصداق بارز آن امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی است.

آیت الله شیخ بهایی افزود: تمام زندگی ما خلاصه در موضوع تقوا می‌شود چراکه در همه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید با محوریت تقوا فعالیت کرد.

وی با بیان این مطلب که در شرایط کنونی تحولات بزرگ جهانی درحال رخ دادن است و اکنون شاهد پیچ تاریخی در دنیا هستیم، اضافه کرد: قدرت‌های بزرگ جهانی از غرب به شرق درحال انتقال است، قدرت آمریکا درحال افول است‌.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین عامل سقوط آمریکا، جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: آمریکا هرچه تیر زد به سنگ خورد، اغتشاشات اخیر که آخرین تیر ترکش آمریکا بود که به سنگ خورد چراکه بصیرت و آگاهی مردم موجب شکست دشمن شده است‌.

وی با بیان این مطلب که تا زمانی که مردم پای این انقلاب باشند، هیچ قدرتی توانایی تضعیف آن را ندارد، خاطرنشان کرد: استقلال و آزادی جزو اولین ثمرات این انقلاب بوده است، اختلاف نظرها در درون خود نظام وجود دارد، تعامل سلیقه‌ها و اعتراض در درون نظام است و در صورت مدیریت صحیح موجب رشد نظام می‌شود.

آیت الله شیخ بهایی با اشاره به اینکه دشمن با راه اندازی اغتشاشات به دنبال مصادره انقلاب و شعارهای انقلاب بوده است، بیان داشت: از همان اول اغتشاشات دشمن با محاسبه اشتباه همانند توهین به مقدسات موجب مشخص شدن هویت آنان نزد مردم شد و مردم جبهه خود را مشخص کردند در نتیجه موجب شکست دشمن شد.

وی با بیان این مطلب که اعتراض و انتقاد جزو ماهیت انقلاب ما است، تصریح کرد: اما وقتی به بهانه اعتراض، از خطوط قرمز انقلاب عبور کنند و به ارزش‌ها و مقدسات توهین کنند، هزینه روی دست نظام بیندازند، قابل قبول نیست.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما استکبار جهانی است لذا راه را گم نکنیم، بیان داشت: رهبر انقلاب در صحبتی که با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند، به بحث قناعت اشاره کردند که مردم باید رفاه داشته باشند اما روحیه اشرافی گری قابل قبول نیست.

وی با بیان این مطلب که اگر قناعت داشته باشیم خیر آن به مردم می‌رسد، عنوان کرد: اگر حرص، طمع و چشم و هم چشمی رواج پیدا کند، تمامی ندارد، سیری ناپذیر است لذا باید فرهنگ قناعت در زندگی ترویج پیدا کند.

آیت الله شیخ بهایی اضافه کرد: ازدواج آسان، فرزند آوری، به یاد دیگران بودن، رعایت کردن حجاب از جمله مواردی است که باید مورد تاکید و توجه قرار بگیرد، برای دیدن شدن باید حجاب را رعایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: همانند حضرت زهرا (س) با رعایت حجاب مسئولیت اجتماعی خود را انجام داد و اینگونه باعث بزرگ‌تر شدن زن می‌شود

کد خبر ۵۶۵۰۵۷۶




قدرت آمریکا در حال افول است

منبع: مــهر
? قدرت آمریکا در حال افول است