قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۱ عملیاتی می‌شود

کرمان – فت فتو – رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۱ عملیاتی می‌شود و امیدواریم با اجرای این مهم اتفاق مثبتی در حوزه پرستاری کشور رقم بخورد.  به گزارش روز شنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس […]

کرمان – فت فتو – رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۱ عملیاتی می‌شود و امیدواریم با اجرای این مهم اتفاق مثبتی در حوزه پرستاری کشور رقم بخورد. 

به گزارش روز شنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در آیین تجلیل از پرستاران کرمان به فرمایشات مقام معظم رهبری در دو سرفصل اشاره کرد و افزود: حوزه نظام تعرفه گذاری برای خدمات پرستاری است که ۱۵ سال قبل یک قانون در این زمینه تصویب شد اما اجرایی نشده است. 

وی ادامه داد: از سال گذشته بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی کارگروهی در مجلس برای عملیاتی کردن این مهم تشکیل شد و برآورد ما این است حدود پنج تا ۶ هزار میلیارد تومان بودجه سالانه برای اجرای این طرح نیاز است که بتواند حوزه قانون نظام تعرفه گذاری بخش پرستاری عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دلیل اختلافات موجود بین سازمان برنامه و مجلس نتوانستیم در احکام بودجه ۱۴۰۰ این مهم را نهایی کنیم لذا اکنون با سازمان برنامه و بودجه جلساتی در حال برگزاری است و پیش بینی می شود هفته آینده جمع بندی در این خصوص انجام شود. 

وی ادامه داد: از نگاه مجلس حتما فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرایی کردن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری برای سال ۱۴۰۱ عملیاتی می شود و امیدواریم با اجرای این مهم اتفاقی مثبتی در حوزه پرستاری کشور رقم بخورد. 

استخدام ۱۵ هزار پرستار از طریق آزمون های داخلی  

پورابراهیمی به استخدام پرستاران اشاره و بیان کرد: کارهایی در استان کرمان و اقداماتی نیز در بخش ملی در حال انجام است و طبق ضوابط و مقررات، استخدام ۳۷ هزار نفر نهایی شده و برخی در حال انجام است.

وی افزود: استخدام حدود ۱۵ هزار نفر از پرستاران مشخص نشده که از طریق آزمون داخلی می توان تبدیل وضعیت پرستاران را انجام داد. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حق استخدام با پرستارانی است که سالها کار کرده اند و ما نیز از آنها حمایت و برای اجرای آن کمک می کنیم.

وی افزود: اسامی پرستاران برای استخدام استخراج شود و تفاوتی بین پرستارانی که به شیوه های قرارداد ۸۹ روزه و قراردادی کار کرده اند وجود ندارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه ظرفیت استخدام پرستاران وجود دارد گفت: این دو مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در جمع پرستاران مطرح کردند و ما وظیفه داریم این دو مهم را پیگیری کنیم.

وی گفت: ما به طور جدی نگران مهاجرت کادر درمانی از کشور هستیم آمارهای نگران کننده ای از مهاجرت پرستاران به کشورهای دیگر وجود دارد و اگر اکنون به داد کادر درمان نرسیم آینده دیر است. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: موضوع هایی مانند حق لباس و مسکن را از هفته آینده پیگیری و عملیاتی کنید.

وی در پایان خاطر نشان کرد؛ آیین نامه طرح اقدام ملی مسکن اصلاح شده لذا هر تعداد از کادر پرستار که مسکن دریافت نکرده اند این ظرفیت را برای این افراد فراهم می کنیم.

پورابراهیمی به نقل از بزرگان دین اسلام اظهار داشت: اگر کسی جان یک نفر را نجات بده و انکار کل جامعه را نجات داده است و نجات فرد مستوری با نجات جامعه است. 

وی اظهار داشت: شرایط شیوع کرونا بیش از همیشه عرصه میدانی تلاش کادر پزشکی و پرستاران نشان داد.

وی تصریح کرد: از نزدیک شاهد رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی کرمان، روسای بیمارستان ها و کادر درمان بوده ام که جا دارد از مسئولان، کادر، پزشکان و پرستاران تقدیر شود.




قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۱ عملیاتی می‌شود

منبع:ایرنـا
? قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۱ عملیاتی می‌شود