قابلیت کرمان در اطلس سرمایه‌گذاری برای انرژی پاک

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: تابش ۳۶۰ روز خورشید بر پهنه کرمان که در ذوزنقه طلایی انرژی پاک قرار دارد قابلیت سرمایه‌گذاری‌های استان را بالا برده است. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ صادق سلطانی‌نژاد در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تکملیکی […]

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: تابش ۳۶۰ روز خورشید بر پهنه کرمان که در ذوزنقه طلایی انرژی پاک قرار دارد قابلیت سرمایه‌گذاری‌های استان را بالا برده است.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان؛ صادق سلطانی‌نژاد در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تکملیکی استان کرمان عنوان کرد: ۱۸۰ هزار کیلومترمربع با ۲۵ شهرستان و ۳میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که چهار درصد از جمعیت مشور را تشکیل می‌دهد، از شناسنامه استان کرمان محسوب می‌شود. 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان تاکید کرد:  ما با سه منطقه ویژه اقتصادی، ۱۹شهرک صنعتی و ۲۴ ناحیه صنعتی توانستیم ۲۸۵هزار میلیارد تومان تولید ناخالص ملی داشته باشیم. 

وی اذعان کرد:  وجود ۴۰نوع ماده معدنی و ۵/۸ میلیارد تن ذخایر معدنی،  بهره‌مندی از ۵۴نوع محصول باغی که پسته، خرما، مرکبات و محصولات گلخانه‌ای در راس است،  دومین استان تولید گل محمدی و ثبت هفت اثر ثبت جهانی و ۷۱۵ اثر ملی نشان از ظرفیت‌ها و پتانسیل استان کرمان دارد.
 
سلطانی‌نژاد افزود: از دیگر ظرفیت‌های استان کرمان وجود نیروی خدادای خورشیدی و تابش ۳۶۰ روز خورشید بر این استان در ذوزنقه طلایی انرژی پاک قرار دارد قابلیت سرمایه‌گذاری کرمان را بالا برده است ضمن اینکه سرمایه گذاری‌های خوبی در این زمینه نیز صورت گرفته است. 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان تاکید کرد:  فرصت‌های سرمایه گذاری استان احصا‌ء شده و به صورت اطلس سرمایه‌گذاری تدوین شده است که در هر دو عرصه داخلی و خارجی قابل استفاده است، ضمن اینکه ۴۹ میلیون دلار طرح مصوب سرمایه‌گذاری در سطح استان مصوب شده است. 

وی به تفیض اختیاراتی که در خصوص اموال تملیکی به استان داده شده است، اشاره کرد و گفت: در این راستا بیشترین عرصه تفویض به استان کرمان داده شد و تا کنون ۲۳ مورد تفیظ اختیار قابل اهمیت بوده که بیشترین تمرکز بر آن‌ها قرار دارد و هر شش ماه یکبار گزارش آن به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی  




قابلیت کرمان در اطلس سرمایه‌گذاری برای انرژی پاک

منبع:آرمـان
? قابلیت کرمان در اطلس سرمایه‌گذاری برای انرژی پاک