فیلم/آخرین برنامه‌ها برای تعیین‌تکلیف حاشیه‌نشینان شیشه‌گری و ۱۴ معصوم کرمان

کرمان- فت فتو- سعید شعرباف شهردار کرمان در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (فت فتو) استان کرمان توضیحاتی در مورد آخرین تلاش ها برای مناطق حاشیه نشین شیشه گری و چهارده معصوم این شهر ارائه و تاکید کرد که این مساله موردتاکید وزارت کشور قرار دارد. دریافت ۶۷ MB وی در جریان دیدار با […]

کرمان- فت فتو- سعید شعرباف شهردار کرمان در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (فت فتو) استان کرمان توضیحاتی در مورد آخرین تلاش ها برای مناطق حاشیه نشین شیشه گری و چهارده معصوم این شهر ارائه و تاکید کرد که این مساله موردتاکید وزارت کشور قرار دارد.


دریافت
۶۷ MB

وی در جریان دیدار با رییس و خبرنگاران فت فتو استان کرمان گفت: تعیین تکلیف وضعیت محدوده ۱۴ معصوم و شیشه گر در قالب ۲ پیشنهاد در سفر رییس جمهور به دیار کریمان اجبار شد و دولت مصر است که این اتفاق بیفتد.
شعرباف در جریان این بازدید که به مناسبت روز خبرنگار (۱۷ مرداد) انجام شد افزود: یکی از تاکیدات جدی وزیر کشور، مشاور و نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر رییس جمهور به استان کرمان تعیین تکلیف این مناطق بود.
وی اظهار داشت: این تاکید از سوی نمایندگان وزارت کشور و راه و شهرسازی مشترک بود که در این خصوص مشاور ویژه وزیر کشور یک روز کامل با نمایندگان مردم در شهرک ۱۴ معصوم و شیشه گری صحبت کرد و دستور اکید وزیر بر محل مساله بود.

۲ پیشنهاد
شهردار کرمان گفت: پیشنهاد مشخص هم در این موضوع ارائه طرح شده که در این خصوص می توان به الحاق محدوده ۱۴ معصوم و شیشه گر به روستای الله آباد در قالب طرح هادی جدید اشاره کرد که اجرای این طرح وضعیت کاربری ها را مشخص می کند و در واقع آن منطقه شناسنامه دار می شود.
وی تصریح کرد: پیشنهاد دوم الحاق کل این محدوده ها به شهر کرمان است؛ یعنی الحاق محدوده ای که چه بخواهیم چه نخواهیم در شهر اثر می‌گذارند و ما در آنجا خدمت رسانی می‌کنیم اما عملا از لحاظ قانونی نمی‌توانیم کاری در آنجا انجام دهیم.
شعرباف ادامه داد: در نهایت تعیین تکلیف وضعیت ۱۴ معصوم و شیشه گری بین این ۲ پیشنهاد اجبار شد ضمن آنکه تیمی برای تعیین تکلیف موضوع به وزارت کشور برای هفته جاری فراخوانده شده و دولت اصرار دارد که این اتفاق بیفتد.
وی افزود: گام نخست و مهم در این مناطق تعیین تکلیف طرح هادی آن است یعنی طرح تفصیلی و هادی آن منطقه باید ابتدا مشخص شود و معلوم باشد که اینجا روستا یا شهر است؛ در حالی که نظرات در این خصوص تفاوت دارد.

فیلم/آخرین برنامه‌ها برای تعیین‌تکلیف حاشیه‌نشینان شیشه‌گری و ۱۴ معصوم کرمان

نمی گذاریم زمین خواری تقویت شود

شهردار کرمان ادامه داد: از یک طرف شهرداری کرمان مالکیت اراضی در آن محدوده دارد و از طرفی نگران است که با الحاق آن محدوده‌ها، زمین خواری‌ها در آنجا گسترش پیدا نکند لذا از هر ۲ سو برای ما مهم است.
وی گفت: همچنین تیم دولت در سفر به کرمان از شهرک شهید همت نیز بازدید کردند که اتفاقات خوبی در آن منطقه در حال رقم خوردن است البته نیاز به مجوز بنیاد مسکن برای تامین اعتبار در مقیاس کلی دارد.

دیدار شهردار کرمان با خبرنگاران فت فتو کرمان اواسط هفته جاری انجام شد و در جریان آن داود میاندهی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(فت فتو) استان کرمان نیز به تشریح نحوه فعالیت ها برای تولید محتوا در این رسانه حاکمیتی، ملی و خبرگزاری رسمی کشور پرداخت.




فیلم/آخرین برنامه‌ها برای تعیین‌تکلیف حاشیه‌نشینان شیشه‌گری و ۱۴ معصوم کرمان

منبع: ایرنـا
? فیلم/آخرین برنامه‌ها برای تعیین‌تکلیف حاشیه‌نشینان شیشه‌گری و ۱۴ معصوم کرمان