فوت ۷۵۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان کرمان

فرمانده پلیس راه استان کرمان در جلسه ستاد راهبردی گفت:طی ۱۱ ماه امسال ۷۵۴ نفر در جاده های استان فوت کرده اند که نسبت به پارسال ۱۲ درصد بیشتر بوده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکرمان،سرهنگ رضایی،فرمانده پلیس راه استان کرمان صبح امروزدرجلسه ستاد راهبردی گفت:طی یازده ماه امسال ۷۵۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان فوت […]

فرمانده پلیس راه استان کرمان در جلسه ستاد راهبردی گفت:طی ۱۱ ماه امسال ۷۵۴ نفر در جاده های استان فوت کرده اند که نسبت به پارسال ۱۲ درصد بیشتر بوده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکرمان،سرهنگ رضایی،فرمانده پلیس راه استان کرمان صبح امروزدرجلسه ستاد راهبردی گفت:طی یازده ماه امسال ۷۵۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان فوت کرده‌اند و ۵ هزار نفر نیز مجروح شده است که نسبت به پارسال۱۲ درصد فوتی‌ها و ۳ درصد مجروحین جاده‌ای استان افزایش پیدا کرده است.

وی محورهای باغین سیرجان و سپس کرمان و محور بم را حادثه خیزترین جاده های استان برشمرد و گفت: شهرستان کرمان با ۷۴۴ فقره تصادف در رتبه اول و شهرستان های سیرجان، رفسنجان، زرند به ترتیب در رتبه های بعدی پر تصادف ترین شهرستان های استان قرار دارند.

فرمانده پلیس راه استان کرمان با اشاره به علل تصادفات افزود ۵۰ درصد حوادث ترافیکی استان مربوط به واژگونی خودروهاست.

سرهنگ معین الدینی، رئیس پلیس راهور استان کرمان نیز در این جلسه گفت: بیشترین تصادفات درون شهری مربوط به تیرماه با ۲۳ نفر فوتی بوده است.

استاندار کرمان نیز با تاکید بر برگزاری کمیسیون ایمنی تا پایان سال گفت: نقاط حادثه خیز وعلائم هشدار دهنده و خصوصا در ورودی شهرها که سرعت گیر غیر مجاز وغیر استانداردند بازبینی شود.

وی باتوجه به اینکه بعد از دوسال حجم مسافرتها امکان دارد زیاد شود و استان کرمان یکی از استانهایی هست که حجم زیادی مسافر به این استان وارد می شود باید آمادگی لازم را داشته باشید.

استاندار با بیان اینکه طی این دوسال مواجهه مسافرها به استان کمتر بوده و امسال بدلیل برداشتن محدودیتهای کرونایی مسافرتها به این استان زیاد می شود،گفت: همه دستگاه ها با حداکثر امکانات از هم اکنون آماده باشند و در نقاط حادثه خیز و هشدار دهی نقاطفوت 754 نفر در تصادفات جاده‌ای استان کرمان حادثه خیز تابلو بگذارند و خصوصا راهداری ها تمام علائم هشداری را مرور کنند.

زینی وندگفت:در شهرستان کرمان مسیر جاده باغین کرمان و کرمان سیرجان با اضافه کردن روشنایی و تدابیر اورژانسی بیندیشید تا تعطیلات کم حادثه ای در سطح استان داشته باشیم .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: در استان کرمان ۱۰۳ نقطه حادثه خیز درون شهری داریم که امسال ۳۰ نقطه و تا اوایل سال آینده ۷ نقطه دیگر آن رفع نقص می شود و تا پایان سال آینده ۶۶ نقطه حادثه خیز دیگر استان رفع خواهد شد.




فوت ۷۵۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? فوت ۷۵۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان کرمان