فوت تبعه تازه وارد افغان با علائم مشكوك به وبا در يكي از محلات كهنوج

٤تبعه تازه وارد افغان كه از مرزهاي شرقي كشور وارد و شب گذشته به كهنوج رسيده و در يكي از محلات ساكن شده بودند بعد از وخامت حالشان به بيمارستان منتقل شدند كه يكي از بيماران فوت كرد و دو تن ديگر در بيمارستان كهنوج بستري شدند. رزاقپور رئیس مرکز بهداشت کهنوج در گفتگو با […]

٤تبعه تازه وارد افغان كه از مرزهاي شرقي كشور وارد و شب گذشته به كهنوج رسيده و در يكي از محلات ساكن شده بودند بعد از وخامت حالشان به بيمارستان منتقل شدند كه يكي از بيماران فوت كرد و دو تن ديگر در بيمارستان كهنوج بستري شدند.

رزاقپور رئیس مرکز بهداشت کهنوج در گفتگو با “فت فتو” گفت: اين افراد مشكوك به نوعي بيماري گوارشي بودند كه نمونه گيري از يك نفر از همراهان ايشان انجام شده كه تا ٤٨ ساعت آينده جواب تست ايشان آماده خواهد شد.

 
وي افزود: با اين حال با توجه به علائم اين افراد و مشكوك بودن به وبا اقدامات لازم با تشكيل شوراي سلامت شهرستان جهت كنترل بيماري بعمل آمد.
 
رئيس مركز بهداشت كهنوج از مردم خواست توصيه هاي بهداشتي را با توجه با اينكه فصل تابستان زمان مناسبی برای شیوع بیماری وبا و سایر بیماریهای گوارشی است رعایت کنند.
 
وی تاکید کرد: رعايت بهداشت فردی و شستن دست با آب و صابون هنگام خوردن غذا توصيه مي شود.
 
رزاق پور گفت: این بیماری از طریق آب و غذای آلوده به باکتری شیوع پیدا می کند و فرد مبتلا به بیماری وبا عامل آلودگی را از طریق مدفوع دفع می‌کند، لذا باید بهداشت محیط به طور کامل رعایت شود.
 
رئیس مرکز بهداشت کهنوج بیان کرد: مردم آب سالم، آب کلر زده و جوشانده را استفاده کنند و از خوردن میوه و سبزی های ضدعفونی نشده خودداری شود.
 
رزاق پور در اخر تاکید کرد: هنگامیکه افراد با علائمی مانند اسهال شدید مواجه شدند لازم است بدون فوت وقت به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند چرا که در صورت عدم درمان فوری، می‌تواند به علت اسهال شدید و دفع آب و الکترولیت بدن، بشدت کشنده باشد.

انتهای پیام/ک




فوت تبعه تازه وارد افغان با علائم مشكوك به وبا در يكي از محلات كهنوج

منبع:آرمـان
? فوت تبعه تازه وارد افغان با علائم مشكوك به وبا در يكي از محلات كهنوج