فقدان زمین در شهرهای کرمان، بم و زرند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: کل استان با مشکل تامین زمین روبه‌رو نیست بلکه در شهرهای کرمان، بم و زرند مشکل عدم تامین داریم. به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» رضا حافظی صبح امروز در شورای مسکن استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان و محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی […]

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: کل استان با مشکل تامین زمین روبه‌رو نیست بلکه در شهرهای کرمان، بم و زرند مشکل عدم تامین داریم.

به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» رضا حافظی صبح امروز در شورای مسکن استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان و محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، از روند روبه‌رشد پرورژه نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: استان کرمان رتبه ۱۹ طرح نهضت ملی مسکن را دارد و این درحالی است که جایگاه قبلی استان در کشور ۲۶ بوده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با تبیین وضعیت شهرستان‌های استان کرمان عنوان کرد: ۲۷۰ هکتار زمین در رفسنجان تامین شده که منتظر دریافت مجوزهای آن هستیم و مشکل آب در اراضی ۲۷۰ هکتاری زمین الحاقی شهرستان انار نیز حل شده است.

وی با بیان اینکه در کل استان کرمان ۱۸۸ هزار و ۱۹۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که ۷۱ هزار و ۵۷۸ نفر آنها در کرمان هستند، گفت:  کل استان با مشکل تامین زمین روبه‌رو نیست بلکه در شهرهای کرمان، بم و مقداری در زرند مشکل عدم تامین داریم، در شهر کرمان بیش از ۲۲ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده اند که ۴۲۹۷ نفر تایید نهایی شده و واریز وجه انجام داده‌اند و به دنبال تامین زمین برای ۹ هزار نفر دیگر هستیم.

حافظی با بیان اینکه مشکل تامین زمین در برخی از شهرهای استان حل شده است، عنوان کرد: در شهر بم ۷۳ هکتار، در بافت ۱۲۵، در خورسند ۲۵ هکتار، ۸۴ هکتار در شهربابک، ۱۰۸ هکتار در کرمان و ۲۴ هکتار در ریگان، عملیات آماده‌سازی و ساخت مسکن اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات ساختمان‌سازی در سیرجان در زمینی به وسعت حدود ۱۲۰ هکتار نیز شروع می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان اعلام کرد: ۴۰ درصد کل متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان در شهر کرمان مستقر هستند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان تاکید کرد و گفت: رتبه ذی‌صلاح برخی از شرکت های ساخت طی یک آزمون ارائه شده است اما شرکت‌های باسابقه بالا و درخشان از این مقوله جا مانده‌اند که امیدواریم طبق سازوکاری از سوی استان، مجوز انبوه‌سازی به آنها داده شود و محدود به کارگزاران و سازندگان که رتبه ذیصلاح دارند، نشود.

حافظی نیز به بافت فرسوده و استفاده از این ظرفیت اشاره کرد و گفت: هرچه سریعتر محلاتی که در طرح بازآفرینی شهری قابلیت دارند، از سوی نهادهای مربوطه اعلام شوند تا هم مردم مطلع شوند و هم طرح‌های تشویقی مشخصی شوند تا مردم برای مشارکت در ساخت و بازآفرینی وارد شوند.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




فقدان زمین در شهرهای کرمان، بم و زرند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

منبع:آرمـان
? فقدان زمین در شهرهای کرمان، بم و زرند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن