فعالیت ۱۲۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: حدود یک هزار و ۲۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی با بالغ بر ۶ هزار کادر در کنار قوه قضاییه مشغول به فعالیت هستند. به گزارش فت فتو، محمد کاظمی فرد در نشست با رئیس دادگستری و مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضائی استان کرمان اظهار کرد: تلاش […]

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: حدود یک هزار و ۲۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی با بالغ بر ۶ هزار کادر در کنار قوه قضاییه مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش فت فتو، محمد کاظمی فرد در نشست با رئیس دادگستری و مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضائی استان کرمان اظهار کرد: تلاش می‌شود که بخشی از کار قوه قضائیه به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی واگذار شود و در سال ۹۷ و ۹۸ دفاتر خدمات الکترونیک قضائی دچار یک توقف شدند که این امر موجب شد تا در مأموریت‌های این دفاتر بازنگری‌هایی صورت گیرد.

وی بر شکل دهی کارهای جدید در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی تاکید کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضائی برای حل مشکلات قوه قضائیه و مردم استفاده شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اظهارکرد: آئین نامه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با مفاهیم جدیدی بازتعریف شده و حرکت جدیدی برای این دفاتر آغاز شده است و در روزهای اخیر آزمون جذب این دفاتر نیز برگزار شده است.

کاظمی فرد تصریح کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضائی به این منظور راه اندازی شده‌اند که دسترسی مردم به خدمات قضائی تسهیل شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۲۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضائی با بالغ بر ۶ هزار کادر در کنار قوه قضائیه مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد: کار دفاتر قضائی، کار حاکمیتی است و از این رو بر این دفاتر نظارت داریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور افزایش تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، گفت: جایگاه دفاتر الکترونیک قضائی خوب است و باید کارکردهای این دفاتر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: در سیاست جدید درباره دفاتر الکترونیک قضائی، تعداد دفاتر مورد توجه نیست و کیفیت خدمات مورد توجه است و دراین زمینه بازرسی‌های هوشمند مدنظر قرار دارد و در حال حاضر نیز نظرسنجی الکترونیک از مراجعان انجام می‌شود.

کاظمی فرد افزود: خدمات جهادی دفاتر الکترونیک قضائی، افزایش خدمات سایر مراجع قضائی در دفاتر، خدمات مشاوره و خدمات سیار نیز درباره دفاتر الکترونیک قضائی در دست پیگیری است.

وی با اشاره به این مطلب که بالاترین درصد استفاده از خودکاربری با ۳۰ درصد در حوزه گواهی عدم سو پیشینه است، تصریح کرد: دستورالعمل برون سپاری خدمات دستگاه قضائی نیز تدوین شده است.

کد خبر ۵۶۵۹۱۶۶




فعالیت ۱۲۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور

منبع: مــهر
?فعالیت ۱۲۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور : اخبار استان کرمان – اجتماعی