فریماه فرجامی درگذشت

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه نذیر کرمان، فریماه فرجامی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون پس از طی یک دوره بیماری منجر به کما در ۷۱ سالگی درگذشت. زنده‌یاد فرجامی حدوداً دو ماه قبل در اثر سکته مغزی در بیمارستان بستری شد که پس از کمی بهبودی، ادامه درمان را در منزل و تحت نظر […]

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه نذیر کرمان، فریماه فرجامی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون پس از طی یک دوره بیماری منجر به کما در ۷۱ سالگی درگذشت.

زنده‌یاد فرجامی حدوداً دو ماه قبل در اثر سکته مغزی در بیمارستان بستری شد که پس از کمی بهبودی، ادامه درمان را در منزل و تحت نظر پزشک به پیش می‌برد. اما گویا در روزهای پایانی خرداد، مجددا به دلیل سکته به بیمارستان منتقل شد و پس از چند روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ساعتی پیش درگذشت.

 وی در طول سال‌های فعالیتش در هنر هفتم با تعداد زیادی از کارگردان‌های شناخته شده کشورمان کار کرد و در کارنامه هنری‌اش آثاری از بزرگانی همچون علی حاتمی، مسعود کیمیایی، واروژ کریم مسیحی، داریوش مهرجویی، رخشان بنی‌اعتماد، فریدون جیرانی به چشم می‌خورد. 

«خط قرمز»، «پرده آخر»، «مادر»، «اجاره نشین‌ها»، «تیغ و ابریشم»، «سرب» و «نرگس» در کنار سریال‌هایی همچون «ولایت عشق»، «روشن‌تر از خاموشی» و «پهلوانان نمی‌میرند» از خاطره‌انگیزترین آثاری است که زنده‌یاد فرجامی در آنها ایفای نقش کرده بود.

مرحوم فرجامی از ستارگان سینمای ایران در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ که در سال‌های اخیر خیلی مورد توجه فیلمسازان قرار نمی‌گرفت. آخرین نقش آفرینی فرجامی در سینما به فیلم سینمایی «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی برمی‌گردد که سال گذشته در سینماهای سراسر کشور به اکران درآمد.

 نذیر کرمان درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری و خانواده وی تسلیت می‌گوید.

 پیام تسلیت انجمن بازیگران

در پی درگذشت تاسف برانگیز بانوی با وقار و هنرمند فریماه فرجامی، انجمن بازیگران سینمای ایران پیام تسلیتی به شرح زیر صادر نمود:

بازگشت همه به سوی اوست

بانوی باوقار و هنرمند سینما و تئاتر کشورمان سرکار خانم فریما فرجامی پس از تحمل دوران سخت و طولانی بیماری چشم فرو بست و به آرامش جاودان پیوست.

شورای مرکزی انجمن صنفی بازیگران سینما، در کمال تاسف و تاثر در گذشت این بازیگر توانا و ارزشمند را از صمیم قلب به خانواده محترم ایشان و همکاران عزیز تسلیت عرض می‌نماید.

همچنین به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع این هنرمند گرامی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام/




فریماه فرجامی درگذشت

منبع:آنـــا
? فریماه فرجامی درگذشت