فرهنگ جهاد و شهادت، بزرگترین اندوخته فرهنگی جامعه اسلامی است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بزرگترین سرمایه و اندوخته فرهنگی جامعه اسلامی ما به شمار می رود. به گزارش فت فتو؛ یدالله موحد در آئین تشییع شهید گمنام در زندان مرکزی کرمان تقدیر از اقدام فرهنگی و سازنده سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، اظهار داشت: ایجاد […]

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بزرگترین سرمایه و اندوخته فرهنگی جامعه اسلامی ما به شمار می رود.

به گزارش فت فتو؛ یدالله موحد در آئین تشییع شهید گمنام در زندان مرکزی کرمان تقدیر از اقدام فرهنگی و سازنده سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، اظهار داشت: ایجاد زیرساخت های بهره مندی از حضور معنوی شهدای گمنام در زندان ها، کار بسیار سازنده فرهنگی است که در زندان های کشور برنامه ریزی شده و در حال اجرا است،

وی با اشاره به این مطلب که در زندان‌های استان کرمان به خوبی رسم میزبانی از این شهید گمنام ادا شده است، تاکید کرد: خداوند خطاب به پیامبر عظیم الشان اسلام می فرمایند مپندارید کسانی که در راه خدا کشته شده اند، مرده اند بلکه زنده اند و در نزد پروردگار خود روزی می خورند و حیات طیبه و جاودان دارند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه ” شهیدان در قهقهه مستانه شان عند ربهم یرزقون اند”، ادامه داد: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان آورده اند: شهادت یکی از حقایق قرآنی است که در موارد متعدد یادشده، دارای معنای وسیعی است. حواس عادی ما و نیروهای وجودی ما تنها صورت افعال را تحمل می کند. حقایق اعمال و معانی نفسانیه، کفر و ایمان، شقاوت و سعادت، خیر و شر، حسن و قبح و آنچه از دسترس حس مخفی است و تنها با قلوب کسب می شود. اینها از دید انسان خارج است که نه بر آن احاطه و نه از آن احصاء است اما شهیدان به یک ادراکی می رسند که بر حقایق امور اشراف پیدا می کنند و از آنها مطلع هستند و در کنار آنها حضور دارد.

موحد به نقش شهدا در جامعه بشری اشاره و بیان کرد: براساس فرمایشات شهید مطهری” شهدا شمع محفل بشریت هستند و سوختند و محفل بشریت را روشن کردند”.

 وی عنوان کرد: شهدا نور هستند و نور وجودی آنها ظلمت زدایی می کند و تاریکی ها را از جامعه بشری دور کرده و مسیر تکامل و رشد بشری را روشن می سازد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که ارزشمندترین و گرانمایه ترین حرکت در فرهنگ اسلام و به ویژه تشیع، جریان شهادت است، تاکید کرد: شهادت به جامعه بشری روح و جان می بخشد و حیات بخش است.

موحد به این فرمایش امام راحل که فرموده اند “محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است”، اشاره و بیان کرد: از این فرمایش اینگونه استنباط می شود که جریان رسالت و امامت آمیخته به شهادت است و شهادت است که این جریان را حیات می بخشد و زنده نگه می دارد.

وی تصریح کرد: در تفکر قرآنی و اسلامی برترین کامیابی، بزرگترین پیروزی، والاترین مقام و عظیم ترین فوز رسیدن به فیض عظیم شهادت است.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: برای یک مسلمان شکوهمندترین و زیباترین لحظه، لحظه ای است که شربت شهادت را می نوشد و به قرب الهی می رسد و در نزد پروردگارش حیات طیبه پیدا می کند.

موحد از شهادت به عنوان قله تعالی و اوج تکامل انسان یاد کرد و ادامه داد: امام  راحل می فرمایند و این ملتها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود. و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود. خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنهایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند.

انتهای پیام




فرهنگ جهاد و شهادت، بزرگترین اندوخته فرهنگی جامعه اسلامی است

منبع: بــرنا
?
فرهنگ جهاد و شهادت، بزرگترین اندوخته فرهنگی جامعه اسلامی است