فرمانده سپاه کرمان: اثر هنر باید در کف جامعه دیده شود

کرمان – فت فتو – فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اگر جامعه فاقد شناخت اثری هنری باشد فایده ای ندارد و زحمات بیهوده خواهد بود؛ لذا باید اثر آن را در کف میدان دید و جامعه با آن همراه شود. به گزارش فت فتو، سردار حسین معروفی روز پنجشنبه در  آیین کلنگ زنی ساختمان مرکز […]

کرمان – فت فتو – فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اگر جامعه فاقد شناخت اثری هنری باشد فایده ای ندارد و زحمات بیهوده خواهد بود؛ لذا باید اثر آن را در کف میدان دید و جامعه با آن همراه شود.

به گزارش فت فتو، سردار حسین معروفی روز پنجشنبه در  آیین کلنگ زنی ساختمان مرکز آفرینش های فرهنگی- هنری شهید محمدحسین  یوسف الهی بسیج استان کرمان افزود: همه می دانند اثر هنری ماندگار و تأثیرگذار است اما نکته ای که در جامعه به آن نیاز داریم این است که جامعه ما نسبت به بهره برداری از آثار هنری علم ندارد.

وی تاکید کرد: در حوزه ترویج و فرهنگ سازی نیاز به مؤلفه هایی از جمله شناخت و مهارت داریم و باید یک اثر هنری معرفی و برای مخاطب مفهوم آن بیان شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: گاهی تولید یک اثر مثل فیلم جامعه هدف احساسی را در بر می گیرد اما اعتقادی که ایجاد می کند زودگذر است و ما باید بدانیم اثر هنری را چگونه به مفهومی بلندمدت تبدیل کنیم.

وی اظهارداشت: اکتفا به اعتقاد و دین و عدم تلفیق آن با جنبه های ملی از اشکال ها و نواقص تولید آثار هنری است که باید به آن‌ توجه شود.

سردار معروفی با اشاره به حضور بانوان با سلایق مختلف در  کنار مزار حاج قاسم افزود: دختر کم حجابی که آنجا عکس می گیرد را خاکستری نگوییم زیرا او اگر خاکستری بود که به مزار حاج قاسم نمی آمد؛ حاج قاسم نماد ملت ایران و عصاره ملت است.

وی با اشاره به آغاز ساخت ساختمان مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج کرمان تاکید کرد: این مرکز باید با کار جهادی تا هفته پاسدار به اتمام برسد و مهمتر اینکه کارهای مفید و آورده برای مردم داشته باشد.

سردار معروفی گفت: حجم تولیدات مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج کرمان از سال ۹۷ تاکنون خوب است اما قانع کننده نیست زیرا ما برای سالگرد حاج قاسم ۲ هزار برنامه تولیدی داریم اما راضی نیستیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن میلاد حضرت زینب (س) بیان کرد: در جنگ نابرابر هشت ساله دنیا افتخارمان این است که ۱۸۸ هزار جوان شهید اما ناموس‌مان حفظ شد، دامان ناموس ایران پاک ماند و همین یکی برای ملت بس است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: حاج قاسم که در امیرالمؤمنین(ع) ذوب بود، وقتی می بیند دشمن کج اندیش وقتی می خواهد تعرض به حرم ناموس اهل بیت کند، چگونه ورود کرد و همین برای معرفی سردار کافی است.

به گزارش فت فتو معاون فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: برای مقابله با هجمه های دشمن باید از درون قوی شویم و برای این امر نیاز به الزامات و زیرساخت هایی داریم.

ماشاالله مهرعلیزاده افزود: یکی از این ملزومات مرکز آفرینش های هنری است که در جوار شهدای گمنام موزه دفاع مقدس ساخته می شود.

وی تصریح کرد: این مرکز از سال ۹۷ تاکنون در بخش های هنرهای دیجیتال و تولید بیش از ۱۵۰ دقیقه تولید موشن گرافیک، انیمیشن و کسب چندین رتبه در جشنواره ها)، تولید بیش از ۲۰۰ دقیقه در حوزه های مختلف، تبدیل ۲۲ کتاب دفاع مقدس به کتاب صوتی و ساخت هفت کلیپ در حوزه معرفی کتاب، سرود و نماهنگ فعال بوده است.




فرمانده سپاه کرمان: اثر هنر باید در کف جامعه دیده شود

منبع:ایرنـا
? فرمانده سپاه کرمان: اثر هنر باید در کف جامعه دیده شود