فرمانده سپاه ثارالله کرمان: اقامه نماز جماعت در جامعه ترویج شود

کرمان – فت فتو – فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اقامه باشکوه نماز جماعت باید در مساجد و در بین جوانان و آینده سازان کشور ترویج شود.  به گزارش فت فتو، سردار حسین معروفی روز دوشنبه در همایش استانی نماز سپاه ثارالله در کرمان با بیان اینکه طهارت روح و جسم ریا را از […]

کرمان – فت فتو – فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اقامه باشکوه نماز جماعت باید در مساجد و در بین جوانان و آینده سازان کشور ترویج شود. 

به گزارش فت فتو، سردار حسین معروفی روز دوشنبه در همایش استانی نماز سپاه ثارالله در کرمان با بیان اینکه طهارت روح و جسم ریا را از بین می‌برد افزود: نماز با توجه و حضور قلب و حیات طیبه به انسان مصونیت می‌دهد. 

 وی با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم مساجد ما به خانه سالمندان تبدیل شود گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت ما در دوران دفاع مقدس تاثیر نماز و ترس از خدا بود.

وی با بیان اینکه انسان در نماز فقط خدا را می‌بیند و در مقابل ذات اقدس الهی تعظیم می‌کند گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت ما در دوران دفاع مقدس تاثیر نماز و ترس از خدا بود. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نماز خواندن برای رزمندگان ما در جنگ شجاعت آفرید و شهدا خود را فقط در محضر خدا می‌دیدند و به همین دلیل از دشمن نمی‌ترسیدند.

سردار معروفی با اشاره به اینکه در جبهه نماز به جماعت خوانده می‌شد گفت: در عملیات خیبر در صحنه نبرد و در حال راه رفتن نماز خواندیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه نماز تنها چیزی است که آرامش بخش است و افتخار می‌کنیم که در سپاه پاسداران به این امر الهی توجه می‌شود گفت: نباید اجازه بدهیم مساجد ما به خانه سالمندان تبدیل شود.

وی مسجد محل معراج و آرامش انسان است عنوان کرد و گفت: تنها چیزی که اسرا را هنگام شنیدن خبر رحلت امام (ره) آرام کرد نماز خواندن بود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه سه هزار و ۶۰۰ مسجد در سراسر استان کرمان داریم که باید از جوانان پر شود گفت: حاج قاسم عاشق نماز بود و از خدا بخواهیم ما را ادامه دهنده راه شهدا قرار دهد تا در مسیر نماز باشیم.

تاکید امام جمعه کرمان بر آموزش جدی نماز به نسل جوان

نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز در این همایش گفت: نماز صادقانه نیکی، ایمان و در نهایت بهشت را بدنبال دارد. 

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی تصریح کرد: نمازی که با نیت قرب الهی و تحت مدیریت امامت جامعه باشد نجات دهنده انسان خواهد بود.

وی بیان داشت: اولین عبادتی که پیامبر اکرم (ص) دستور آن را صادر کرد نماز است و این نشان می‌دهد که نماز مقدم بر همه عبادتهاست. 

وی خواستار آموزش جدی نماز به نسل جوان و پاسخ به سوالات و شبهات آن‌ها شد. 

 مسول نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این همایش گفت: نماز جماعت در سپاه استان حتی در دوران کرونا همواره با شکوه و با رعایت مقررات بهداشتی اقامه شده است. 

حجت السلام علی عرب پور افزود: در حال حاضر ۱۱ باب نمازخانه فعال در سطح سپاه استان داریم و ۱۶ باب نمازخانه دیگر هم در دست ساخت داریم.

در این همایش نیز پیام حجت الاسلام قرائتی مسؤل ستاد اقامه نماز کشور و سردار محبی دبیر برگزاری اجلاسیه سراسری نماز سپاه پاسداران پخش شد در این پیام‌ها با تاکید بر اهمیت و تاثیر گذاری نماز در همه امور بر اقامه باشکوه جماعت در مساجد و همچنین اقامه نماز با حضور قلب و توجه تاکید شد. 

از فعالان امر نماز در سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این همایش با اهدای لوح تجلیل شد




فرمانده سپاه ثارالله کرمان: اقامه نماز جماعت در جامعه ترویج شود

منبع:ایرنـا
? فرمانده سپاه ثارالله کرمان: اقامه نماز جماعت در جامعه ترویج شود