فرمانده سپاه ثارالله: خبرنگاران مهمترین مرجع اعتماد مردم هستند

کرمان – فت فتو – فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به نقش مرجعیت رسانه ای برای مردم و همراهی توسط گروه های مختلف مردمی گفت: خبرنگاران مورد وثوق ترین مرجع برای مردم هستند. به گزارش فت فتو، سردار محمدعلی نظری روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با عنوان رسانه حسینی افزود: شاید […]

کرمان – فت فتو – فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به نقش مرجعیت رسانه ای برای مردم و همراهی توسط گروه های مختلف مردمی گفت: خبرنگاران مورد وثوق ترین مرجع برای مردم هستند.

به گزارش فت فتو، سردار محمدعلی نظری روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با عنوان رسانه حسینی افزود: شاید همه از چگونگی و اهمیت کار خبرنگاران مطلع نباشند اما یک خبرنگار به تنهایی با فعالیت خود کار یک لشکر و سپاه را انجام می دهد و از روندی که برای نظام مشکل ساز شود، جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: خبر باید واقعی، صحیح و آسان باشد و هرکس که خبری را بشنود باید آن را درک کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: بزرگترین جهادگر تبیین برای ما حضرت زینب(س) است و ما با الگو گیری از ایشان باید کار خودمان را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: ریل گذاری سپاه بر مبنای انقلاب، نظام و ولی فقیه است و رضایتمندی از کار رسانه ها در استان وجود دارد.

سردار نظری تاکید کرد: برخی مسائل مانند امنیت شغلی و اقتصادی، شاید باعث سوءاستفاده و انحراف بعضی خبرنگاران از مسیر خود شود اما خوشبختانه در استان کرمان خیلی از این مسائل نداریم که جای تشکر دارد.

وی گفت: رسانه ها در ایام اخیر بویژه سیل زحمات زیادی کشیدند و تاثیری که رسانه می تواند در یک جریان داشته باشد را دیدیم؛ برخی داشتند سیاه نمایی می کردند اما رسانه ها با خبر و گزارش ها مردم را آرام می کردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به دوران شیوع کرونا بیان کرد: با وجود تولید واکسن و موفقیت در کنترل این بیماری دشمن باز سیاه نمایی شروع کرد و حقایق را وارونه نشان داد که رسانه ها وقایع را صحیح به مردم جلوه دادند.

جهاد تبیین پیچیدگی های بالایی دارد

به گزارش فت فتو نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این مراسم گفت: قاعده تبیین و روایت مولفه مقدس است، البته اگر در جایگاه حق قرار بگیرد  تبیین گفتمانی است و حقایق را آنگونه که هست به میدان می آورد و هر جا تبیین جنبه جهادی و انقلابی پیدا کند هم دشمن را مایوس  و هم دوستان را امیدوار می کند.

حجت الاسلام علی عربپور افزود: حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و همه کسانی که در آن حادثه حزن انگیز بودند با جهاد تبیین در اربعین خوشه های آن را چیدند که خروجی آن قیام برای خداست.

وی تصریح کرد: نقش رسانه های مخفی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و راه خدا چشمگیر و زیاد است و راه پیشگیری از آن نیز جهاد تبیین است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: امروز با جنگ‌ ترکیبی تحمیلی در ابعاد مختلفی قرار داریم و در راس آن جنگ تبیین است که یک رسانه دروغ و شایعه را به مردم القا می کند و مردم بدون اطلاع می پذیرند که این، آسیب است و ما باید حقایق را به مردم بگوییم.

وی با اشاره به اینکه اگر مسائل را درست تبیین نکنیم دشمن از دین برای مبارزه با ما استفاده می کند تاکید کرد: جهاد تبیین از پیچیدگی های بالایی برخوردار است که باید نسبت به هر بخش آن حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام عربپور با بیان اینکه ملت ما شهادت‌طلب هستند و در  میدان جنگ سوریه و عراق نیز بیش از ۱۰ هزار نفر ثبت نام شده و آماده داشتیم تا برای دفاع از حرم بروند اظهارداشت: در زمان کنونی نیز اگر اتفاقی برای کشور بیافتد جوان ها جان و مال خودشان را تقدیم کشور می کنند.

وی گفت: در جنگ دیروز و امروز رسالت شما(رسانه ها) بزرگتر از نیروهای نظامی و امنیتی است و کار شما دشمن را رسوا می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس۱۳۷ رسانه علیه ما تبلیغ می کردند و ما در بایکوت خبری بودیم؛ دشمن ما صدام به همه سلاح ها مجهز بود، اما امام راحل، مردم و رهبری معظم انقلاب تدبیر کردند و امروز هیچ نامی از صدام و حزب بعث نیست و دشمن دیروز، سال‌های بعد سرباز کسی مثل حاج قاسم سلیمانی شد.

عرصه رسانه و خبر بسیار دقیق است

احمد علیرمضانی مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان نیز با تشریح اهمیت کارکرد رسانه ها با اشاره به پوشش بسیار خوب رسانه ای سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمان در هفته گذشته اظهار داشت: با وجود تغییر برنامه ها به صورت لحظه ای، رسانه ها عملکرد بسیار خوبی داشتند.

به گزارش فت فتو در این آیین از برخی فعالان و خبرنگاران رسانه و مطبوعات استان کرمان به مناسبت روز خبرنگار با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.




فرمانده سپاه ثارالله: خبرنگاران مهمترین مرجع اعتماد مردم هستند

منبع: ایرنـا
? فرمانده سپاه ثارالله: خبرنگاران مهمترین مرجع اعتماد مردم هستند