فرمانده انتظامی: آمار جرائم خشن در کرمان کاهش ۲۰ درصدی دارد

کرمان – فت فتو – فرمانده انتظامی استان کرمان به کاهش ۲۰ درصدی جرائم خشن در این استان طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: آمار سرقت به عنف کرمان نیز در این مدت ۲۵ درصد کاهش داشته است. به گزارش فت فتو، سردار سرتیپ دوم عبدالرضا ناظری در نشست خبری به مناسبت هفته […]

کرمان – فت فتو – فرمانده انتظامی استان کرمان به کاهش ۲۰ درصدی جرائم خشن در این استان طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: آمار سرقت به عنف کرمان نیز در این مدت ۲۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش فت فتو، سردار سرتیپ دوم عبدالرضا ناظری در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی افزود: افزایش ۱۰۰ درصدی کشف قتل ها طی یک سال گذشته در استان کرمان محقق شده و در زمینه شناسایی و انهدام باندهایی که در فضای سایبری مرتکب جرم می شدند، نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: برخورد با اراذل و اوباش نیز طی یک ساله اخیر در استان کرمان ۳۷۰ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان به ارائه ۱۰ هزار و ۴۰۰ مشاوره در کلانتری ها و مراکز مشاوره نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد پرونده های این مراکز به صلح و سازش ختم شده که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: از مهرماه سال گذشته تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی استان کرمان برقرار و بالغ بر سه میلیون و ۲۶۰ هزار خدمت راهنمایی و رانندگی به مردم ارائه شده است.

۵۸ هزار شهروند با دفتر ارتباط مردمی پلیس کرمان تماس گرفته اند 

سردار سرتیپ دوم ناظری یادآور شد: در یک ساله اخیر ۳۰ هزار خدمت از سوی پلیس گذرنامه، ۳۵ هزار خدمت در حوزه وظیفه عمومی و ۱۲ هزار خدمت در پلیس اماکن و اصناف در استان کرمان ارائه شده و در کنار آن ۵۸ هزار شهروند نیز با دفتر ارتباط مردمی پلیس (۱۹۷) تماس گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای هشت مرحله رزمایش همدلی و کمک مومنانه در حوزه پلیس رئوف و مهربان، بسته های معیشتی با ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال طی یکسال اخیر در بین خانواده های نیازمند توزیع شده است، ادامه داد: ۲۷۸ هزار پرونده قضایی در استان کرمان تشکیل شده و همچنین ۷۲ هزار ابلاغ اوراق قضایی داشته ایم.

سردار ناظری با اشاره به اینکه تعدادی از بیماران سخت درمان را از مناطق اشرار خیز کرمان به مرکز استان منتقل کرده و تحت درمان قرار داده ایم، تاکید کرد: با این اقدام خانواده های این افراد به نظام برگشته و با پلیس همکاری بیشتری دارند و از این مسیر از انجام اقدامات شرارت آمیز آنها جلوگیری شده است.

کشف ۱۷۶ تن مواد مخدر در کرمان

وی به کسب رتبه برتر استان کرمان در بخش مبارزه با مواد مخدر طی یک سال اخیر اشاره و بیان کرد: از مهرماه سال گذشته تاکنون ۱۷۶ تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۶ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: در سال جاری یکصد تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده و ۱۶۶ باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شده است.

سردار ناظری با اشاره به این مطلب که در راستای برخورد با قاچاق کالا بیش از ۶۷ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق را داشته ایم، تاکید کرد: پلیس امنیت اقتصادی در کرمان راه اندازی شده است.

۸۱ دستگاه خودروی شوتی در کرمان توقیف شد 

وی یادآور شد: در راستای برخورد با خودروهای شوتی (حامل افاغنه غیرمجاز) طی سه هفته اخیر هزار و ۸۱ دستگاه خودرو توقیف شده و در حال حاضر خبری از جولان این خودروها در جاده های استان کرمان نیست و نیروی انتظامی با استقرار در شرق استان این موضوع را مدیریت و آرامش و آسایش جاده ای را محقق کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان ضمن بیان این مطلب که روند کاهش حوادث رانندگی را در استان کرمان برای ششمین سال متوالی را داشته ایم، تاکید کرد: کاهش ۳۰ درصدی تصادفات، کاهش هشت درصدی کشته های حوادث رانندگی و کاهش ۹ درصدی مصدومان تصادفات از دیگر موفقیت های نیروی انتظامی استان کرمان در یک سال اخیر به شمار می رود.

سردار ناظری گفت: تعداد شهدای ناجا به دلیل ابتلا به کرونا با تعداد شهدای سلامت در استان کرمان برابر است و از این رهگذر می توان گفت که همکاران ما با وجود شیوع بیماری کرونا در صحنه حضور داشتند و جان خود رافدای سلامت مردم کرده اند.

وی افزود: مرکز واکسیناسیون خودرویی استان کرمان توسط نیروی انتظامی در پارک مادر راه اندازی شده تا روند واکسیناسیون مردم تسهیل شود.

تلاش برای تحقق پلیس هوشمند، امنیت پایدار

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که جلب مشارکت بیشتر مردم و مسئول سازی سازمان ها و نهادهای نقش آفرین در تامین امنیت از مهمترین اهداف نیروی انتظامی در راستای تولید، حفظ و ارتقای امنیت به شمار می رود، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده اند مردم می خواهند نیروی انتظامی قوی و مقتدر باشد،  هوشمند و پیچیده باشد، سالم و امین باشد و سریع و به هنگام باشد، مودب و اهل بیان و تفاهم با مردم باشد و شعار امسال هفته ناجا نیز برگرفته از این فرموده است که به عنوان “پلیس هوشمند، امنیت پایدار” نامگذاری شده است.

سردار ناظری تصریح کرد: نیروی انتظامی پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تحقق هوشمندسازی در کشور، بلافاصله قرارگاه هوشمند سازی را راه اندازی کرد و بنا داریم تا پایان سال جاری به اهداف پیش بنیی شده در این حوزه دست یابیم.

وی تاکید کرد: تمام سازمان ها درصدد هوشمند سازی هستند و پلیس هوشمند امروز پیشرو است و تلاش می کند با بهره گیری از فناوری های پیشرفته و نیروهای بصیر، متخصص، متعهد و فرهیخته امنیت پایدار را در جامعه پیاده سازی کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان، حرکت با برنامه را از مزایای سازمان های هوشمند برشمرد و تاکید کرد: سازمان های هوشمند در عین صرفه جویی منابع، بالاترین بهره وری و کیفیت اجرای ماموریت ها را دارند و امکان مدیریت صحیح در این حوزه و نیز بازبینی و کاهش خطاهای سازمانی فراهم است.

سردار ناظری تصریح کرد: پلیس در لحظه باید برای اجرای ماموریت های خود تصمیم گیری کند و از این رو این تصمیم گیری صحیح و به موقع نیاز به هوشمندی دارد و نیروی انتظامی با بهره گیری از جوانان نخبه و مومن خود در این مسیر حرکت می کند.

وی بر لزوم تحقق امنیت خلل ناپذیر اشاره و بیان کرد: ما در نیروی انتظامی به دنبال درمان ناامنی نیستیم بلکه به دنبال پیشگیری از بروز ناامنی هستیم و در این مسیر نیاز به همراهی مردم و سازمان های مربوطه وجود دارد.

وی ادامه داد: ولایت پذیری، ولایت مداری، وحدت، حفظ اقتدار نظام و قاطعیت در مجارات اخلالگران از عوامل تحقق امنیت پایدار و امنیت خلل ناپذیر است.

وی با اشاره به این مطلب که امنیت پایدار با بهره گیری از مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی محقق می شود، تاکید کرد: در استان کرمان تلاش می کنیم که از درس های مکتب حاج قاسم سلیمانی توشه ای برای خدمت رسانی بهتر به مردم برداریم.

وی ادامه داد: ناجا در کنار ماموریت های ذاتی خود در ارتقای نظم و امنیت، یک سازمان خدمتگزار است و پلیس هوشمند با اپلیکیشن “پلیس من” تلاش می کند که مردم راحت تر بتوانند از خدمات این نیرو استفاده کنند.

تشریح برنامه های هفته ناجا در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به این مطلب که برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح یکی از برنامه های هفته ناجا در استان کرمان است، تاکید کرد:طی هفته ناجا همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی، همایش سراسری بانوان فرهنگیار ترافیک، مسابقه روز بی حادثه و رزمایش موتورسواران قانونمند برگزار می شود.

سردار ناظری بیان کرد: در راستای توسعه امنیت مردم محور، دهمین گردهمایی پلیس های محله را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برگزاری نشست های علمی و تخصصی، دیدار با نخبگان علمی و دانشگاهیان، تجدید میثاق با آرمان های شهدا، تجلیل از خانواده های شهدای نیروی انتظامی، دیدار با علما، نشست با ائمه جمعه، نشست مشترک قضایی، نشست با مجمع نمایندگان، برگزاری همایش سران طوایف، نشست با دهیاران، بخشداران، فرمانداران و اعضای شوراهای اسلامی و برگزاری همایش همیاران سایبری پلیس فتا از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته ناجا در استان کرمان خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: اجرای طرح مردم یاری، تجلیل نیروهای وظیفه برتر، دیدار با ورزشکاران، دلجویی از ایتام، برگزاری مسابقات ورزشی و، وبینار تخصصی مبارزه با قاچاق کالا، ارتباط مستقیم با مردم در دفتر خدمات همگانی (۱۹۷) و افتتاح طرح های عمرانی از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته ناجا در استان کرمان است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در پایان تاکید کرد: افتخار داریم به عنوان یک پلیس هوشمند در تامین امنیت مردم نقش آفرینی می کنیم.




فرمانده انتظامی: آمار جرائم خشن در کرمان کاهش ۲۰ درصدی دارد

منبع:ایرنـا
? فرمانده انتظامی: آمار جرائم خشن در کرمان کاهش ۲۰ درصدی دارد