فردا و پس‌فردا کرمان طوفانی می‌شود/هواشناسی هشدار سطح زرد صادر کرد

فت فتو/کرمان رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خیزش گرد و خاک، احتمال وقوع طوفان شن و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب جوی در اکثر مناطق استان پیش بینی می شود. حمیده حبیبی در گفت‌وگو با فت فتو، درباره آخرین وضعیت […]

فت فتو/کرمان رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خیزش گرد و خاک، احتمال وقوع طوفان شن و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب جوی در اکثر مناطق استان پیش بینی می شود.

حمیده حبیبی در گفت‌وگو با فت فتو، درباره آخرین وضعیت جوی استان کرمان گفت: وزش باد شدید و نسبتا شدید از امروز ۱۷ بهمن‌ماه در استان آغاز می‌شود اما شدت آن در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بیشتر است به طوری که وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خیزش گرد و خاک، احتمال وقوع طوفان شن و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب جوی در اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

او، با بیان این مطلب که بسیاری از مناطق استان وزش باد نسبتا شدید را در دو روز آینده تجربه خواهند کرد، افزود: شدت وزش باد در شرق، شمال و شمال‌غرب استان بیشتر خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان از ورود سامانه بارشی به استان کرمان، خبر داد و اظهار کرد: این سامانه نسبت به سامانه‌های قبلی ضعیف‌تر است و بارش باران در روز سه‌شنبه هفته جاری در اکثر نقاط استان دور از انتظار نیست، گفتنی است بارش باران در روز چهارشنبه در مناطق جنوب‌غربی استان خواهد بود.

او بیان کرد: دمای استان کرمان تا روز پنجشنبه هفته جاری افزایشی است اما از جمعه دمای هوا مقداری کاهش پیدا می‌کند و از شنبه مجددا دما افزایشی می‌شود.

به گزارش فت فتو، اداره کل هواشناسی استان کرمان هشدار سطح زرد صادر کرده است.

در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی و مرکزی استان افزایش ابر و بارش باران پیش بینی می شود که کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، صفاییه، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان، میانده جیرفت و نرماشیر از جمله مناطق تحت تاثیر این سامانه هستند.

این اطلاعیه درباره خیزش گرد و خاک و کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در حمل و نقل، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و شکستن درختان، سقوط تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، احتمال خسارت به گلخانه ها و … هشدار داده است.

هواشناسی استان کرمان به خودداری از ترددهای غیر ضروری، خودداری از پارک خودروها در کنار درختان و انجام کار در ارتفاع، توقف فعالیت های کویر نوردی، محافظت از گلخانه ها توصیه کرده است.

انتهای پیام




فردا و پس‌فردا کرمان طوفانی می‌شود/هواشناسی هشدار سطح زرد صادر کرد

منبع: ایـسنا
? فردا و پس‌فردا کرمان طوفانی می‌شود/هواشناسی هشدار سطح زرد صادر کرد