فراخوان دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار کرمان منتشر شد

فراخوان دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار در دو بخش حرفه ای و موبایلی منتشر شد. به گزارش فت فتو؛ “ثارالله انکوتی” دبیر اجرایی دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با اشاره به انتشار فراخوان این سوگواره اظهار کرد: نخستین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار در سال ۱۳۹۴ برگزار شد و در دوره نخست حدود […]

فراخوان دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار در دو بخش حرفه ای و موبایلی منتشر شد.

به گزارش فت فتو؛ “ثارالله انکوتی” دبیر اجرایی دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با اشاره به انتشار فراخوان این سوگواره اظهار کرد: نخستین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار در سال ۱۳۹۴ برگزار شد و در دوره نخست حدود ۵۰۰ اثر به دبیرخانه سوگواره در دو بخش حرفه ای و موبایلی ارسال شد.

وی با اشاره به حضور تعداد زیادی از عکاسان حرفه ای در روستای ده زیار کرمان برای ثبت آیین سنتی مذهبی تعزیه خوانی افزود: روستای ده زیار یکی از خاستگاه های تعزیه کشور به شمار می رود و هر ساله سوگواره ملی تعزیه خوانی با حضور اساتید و تعزیه خوانان برجسته کشوری در این روستا برگزار می شود.

انکوتی با بیان اینکه دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با هدف استفاده از ظرفیت گسترده هنرعکاسی برای ترویج، ثبت و انتقال هنر آئینی تعزیه خوانی و فرهنگ عزاداری، فراهم آوردن بستری مناسب برای ارائه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای هنری همسو با اهداف سوگواره و ترغیب هنرمندان عکاس فعال برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با هنر آئینی تعزیه خوانی و مراسم مذهبی برگزار می شود گفت: مستندسازی و ثبت سیر برگزاری مراسم عزاداری و شبیه خوانی در ده زیار از دیگر اهداف این سوگواره است.

وی با اشاره به اینکه ارسال آثار برای عموم آزاد است و سوگواره در دو بخش حرفه ای و موبایلی برگزار می شود، بیان کرد: محدودیتی در تعداد آثار ارسالی و یا سال ثبت آثار وجود ندارد اما آثار ارسال شده نباید جزو آثار ارسالی در نخستین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار باشد.

دبیر اجرایی دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با اشاره به اینکه آثار باید به شماره همراه ۰۹۱۳۱۹۵۳۶۴۶ به صورت فایل در فضای مجازی ارسال شود گفت: مهلت ارسال آثار ۵ آذرماه ۱۴۰۰ است و آثار ارسالی در بازه زمانی سه روز بعد از اتمام مهلت ارسال آثار توسط دبیر اجرایی سوگواره به دبیر تخصصی سوگواره برای داوری تحویل داده می شود.

وی گفت: سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با هماهنگی و مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار می شود.




فراخوان دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار کرمان منتشر شد

منبع:بــرنا
?
فراخوان دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار کرمان منتشر شد