فاز دوم مرمت خانه تاریخی دینیار کرمان آغاز شد

کرمان – فت فتو – معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز فاز دوم عملیات مرمتی خانه دینیار شهر کرمان با کاربری موزه مطبوعات خبر داد. به‌ گزارش روز دوشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی با اشاره به […]

کرمان – فت فتو – معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز فاز دوم عملیات مرمتی خانه دینیار شهر کرمان با کاربری موزه مطبوعات خبر داد.

به‌ گزارش روز دوشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی با اشاره به اینکه در این فاز از عملیات مرمتی فعالیت‌هایی همچون کف‌سازی و نماچینی آجری، کاه‌گل دیوارها و تعمیر درب‌های خانه دینیار انجام می‌شود افزود: با اتمام این عملیات، ۹۰ درصد فعالیت‌های مرمتی این خانه تاریخی به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه خانه دینیار پس از مرمت به عنوان موزه مشارکتی مطبوعات کرمان به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: هم اکنون در حال پیگیری برای تامین و تهیه تجهیزات این موزه هستیم.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: بنای تاریخی خانه دینیار شهر کرمان به دوره قاجاریه باز می‌گردد.  

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی موزه مطبوعات کرمان در خانه تاریخی دینیار زمینه حضور و بازدید گردشگران از این بنای تاریخی و همچنین اسناد و مدارک مطبوعات استان فراهم می‌شود.




فاز دوم مرمت خانه تاریخی دینیار کرمان آغاز شد

منبع: ایرنـا
? فاز دوم مرمت خانه تاریخی دینیار کرمان آغاز شد