«فاتحان اروند» به جشنواره فیلم فجر امسال می‌رسد

نذیر کرمان/کرمان کارگردان فیلم سینمایی «فاتحان اروند» گفت: این فیلم سینمایی یادآور دلاورمردی‌های گردان ۴۱۰ غواص است و به جشنواره فجر امسال می‌رسد. فرهاد فداکار در گفت‌وگو با نذیر کرمان اظهار کرد: فیلم سینمایی «فاتحان اروند» روایت‌گر عملیات والفجر ۸ است که از ابتدای سال ۱۳۶۴ که «حاج‌احمد امینی» فرمانده گردان ۴۱۰ غواص می‌شود، شروع […]

نذیر کرمان/کرمان کارگردان فیلم سینمایی «فاتحان اروند» گفت: این فیلم سینمایی یادآور دلاورمردی‌های گردان ۴۱۰ غواص است و به جشنواره فجر امسال می‌رسد.

فرهاد فداکار در گفت‌وگو با نذیر کرمان اظهار کرد: فیلم سینمایی «فاتحان اروند» روایت‌گر عملیات والفجر ۸ است که از ابتدای سال ۱۳۶۴ که «حاج‌احمد امینی» فرمانده گردان ۴۱۰ غواص می‌شود، شروع شده و بعد بحث انتخاب نیرو، تمرین‌های نظامی و غواصی و خود عملیات است.

وی افزود: عملیات والفجر ۸  یکی از بزرگترین عملیات آبی و خاکی بوده که در جنگ تحمیلی اتفاق افتاده و گردان خط‌شکن ۴۱۰ لشکر ۴۱ ثارالله غواصی را انجام داده است. این عملیات به‌لحاظ سینمایی برای ما بخش مهمی که دارد این است که رزمندگان کرمان این عملیات را انجام دادند و این موضوع اقلیم کرمان را متمایز می‌کند که توانستند چنین کاری را انجام دهند.

فداکار با بیان این‌که فیلم در سه سال گذشته مراحل تحقیق، پژوهش و نگارش خود را پشت سر گذاشته و پروانه ساخت دریافت کرده است، ادامه داد: فیلم اکنون در مرحله پیش‌تولید است و اگر بودجه آن تأمین شود، فیلمبرداری آن از نیمه اول آذرماه آغاز می‌شود.

به گفته وی، این پروژه ۴۰ تا ۴۵ جلسه فیلمبرداری دارد و فیلم برای جشنواره فیلم فجر ساخته می‌شود.

این کارگردان سینما تصریح کرد: فرم دیگری که این فیلم را نسبت‌ به بقیه فیلم‌ها متمایز می‌کند این‌ است که ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس در استان کرمان تاکنون انجام نشده و بیش‌ از ۵۰ درصد از عوامل این فیلم بومی هستند و این بخش دیگری از ماجراست.

فداکار درباره بازیگران این فیلم نیز گفت: موضوع کار به ما اجازه نمی‌داد که از بازیگر غیربومی استفاده کنیم چون به واسطه لهجه و فرم بدنی که بچه‌های کرمان دارند بازیگران اصلی فیلم، بازیگران بومی استان کرمان هستند اما در نقش‌های فرعی که اتفاقاً مهم هم هستند از بازیگران حرفه‌ای استفاده خواهیم کرد. قرارداد بازیگران بومی بسته شده و تمرینات آن‌ها در حال انجام است. برای نقش‌های فرعی نیز گزینه‌هایی از بازیگران غیربومی از جمله امیر جعفری و محسن کیایی مدنظر هستند.

کارگردان فیلم سینمایی «فاتحان اروند» با قدردانی از حمایت‌های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از این اثر هنری، تأکید کرد: اصلی‌ترین حامی این پروژه تا امروز مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بوده و مس با شعار خود یعنی «مس حامی فرهنگ و هنر» کار را حمایت کرده و انجام می‌دهد تا فیلم را به پایان برسانیم.

انتهای پیام




«فاتحان اروند» به جشنواره فیلم فجر امسال می‌رسد

منبع: ایـسنا
? «فاتحان اروند» به جشنواره فیلم فجر امسال می‌رسد