غول مس در جنوب کرمان بیدار می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از فعالسازی معدن و همچنین احداث کارخانه فرآوری مس در کرور عنبرآباد و دومین کارخانه مس در رمشک خبر داد. به گزارش فت فتو از کرمان،  رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت جنوب گفت: معدن مس کرور در شهرستان عنبرآباد با ذخیره احتمالی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تن […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از فعالسازی معدن و همچنین احداث کارخانه فرآوری مس در کرور عنبرآباد و دومین کارخانه مس در رمشک خبر داد.

به گزارش فت فتو از کرمان،  رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت جنوب گفت: معدن مس کرور در شهرستان عنبرآباد با ذخیره احتمالی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تن مس، یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور است.

او افزود: طی بازدیدی که هفته قبل با حضور سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، سالاری دادستان کرمان، فرماندار و اعضای شورای تامین و اداری شهرستان عنبرآباد از این معدن انجام دادیم، موارد مربوط به معدن و همچنین احداث کارخانه فرآوری در منطقه از نزدیک بررسی شد.

مروجی فرد تصریح کرد: در ادامه پیگیری‌ها برای فعالسازی هرچه سریع‌تر این طرح بزرگ و مهم، جلسه جمع بندی در خصوص فعالسازی این معدن با حضور مدیرعامل و سایر مسئولین شرکت ملی مس ایران، مشاورین و پیمانکاران در دفتر این شرکت در تهران برگزار شد.

او افزود: در این جلسه همچنین در خصوص شروع عملیات اکتشاف معدن مس رمشک توسط این شرکت نیز صحبت و تصمیماتی اتخاذ شد.

مروجی فرد ضمن تشکر از همکاری و پیگیری‌های دکتر زینی وند استاندار کرمان، سالاری دادستان کرمان و اعظمی نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و شکرالهی نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار و فاریاب در خصوص اجرای این طرح، تاکید کرد: با اکتشافاتی که انجام شده و ذخیره مناسبی که این معدن دارد و همچنین طبق توافقی که در بازدید با مدیرعامل شرکت ملی مس داشته ایم در فاز اول یک کارخانه کنسانتره ۳۰ هزار تنی توسط مشاور در حال مطالعه می‌باشد.

او افزود: همچنین یک راه دسترسی برای برداشت ماده معدنی بین کارخانه و ذخیره معدنی بطول ۱۶ کیلومتر که در ۳ فاز طراحی شده و فاز اول تا پایان سال آماده و فاز دوم و سوم طی یکماه آینده با مطالعه مشاور و افزایش ماشین آلات توسط پیمانکار همزمان شروع به فعالیت می‌کنند.

مروجی فرد گفت: در حال حاضر ۴ کارخانه مس در جنوب کرمان توسط بخش خصوصی احداث شده و یک کارخانه جدید هم در بخش اسماعیلی آماده احداث می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد: برای شناسایی پتانسیل‌های جدید در منطقه و ایجاد سرمایه گذاری جدید، یک پهنه معدنی نیز در منطقه رمشک واقع در شهرستان قلعه گنج به شرکت ملی مس واگذار شده، مرحله اکتشاف به پایان رسیده و محدوده‌های امید بخشی نیز مشخص شده است.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان گفت: با پیگیری و توافقی که صورت گرفت عملیات اکتشاف تکمیلی در محدوده‌های امید بخش این پهنه برای مشخص شدن ذخیره معدنی توسط شرکت ملی مس انجام خواهد شد که ان شاالله احداث دومین کارخانه مس در منطقه رمشک در شهرستان قلعه گنج هم صورت گیرد.
انتهای پیام/ح




غول مس در جنوب کرمان بیدار می شود

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? غول مس در جنوب کرمان بیدار می شود