غزه، تبدیل به مسئله اول جهان امروز شده است

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین گفت: غزه همه توجه جهان را به خود جلب کرده و مسئله اول جهان امروز شده است. حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سوم آذرماه با توصیه همه به رعایت […]

نذیر کرمان/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین گفت: غزه همه توجه جهان را به خود جلب کرده و مسئله اول جهان امروز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سوم آذرماه با توصیه همه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: امیرالمومنین علیه السلام فرمودند”از خدا بترسید و به مرگ توجه کنید که اگر از آن فرار کنید، شما را در بر می‌گیرد”.

وی افزود: راه سرافرازی بعد از مرگ این است که خداوند را در همه شئون زندگی ببینیم و اینکه قدرت، نفوذ را در راستای رضایت خدا به کار بگیریم، همین رعایت تقواست.

علیدادی سلیمانی در ادامه بیان کرد: یکی از راه‌های مهم تربیت این است بدانیم در پیشگاه خداوند در آینده با دقت حسابرسی خواهیم شد لذا کم فروشی، تجاوز به حقوق دیگران، تخلف در مراودات اجتماعی و معاملات می‌تواند برای ما گرفتاری بزرگی درست کند.

امام جمعه کرمان گفت: برخی افراد از حسابرسی غفلت می‌کنند که این ضد تربیت است لذا دست به طغیان می‌زنند و دلهایشان در بی خبری محض فرو رفته است؛ در مقابل باید به حسابرسی که یک اصل تربیتی است، توجه کنیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید فخری زاده اظهار کرد: وی یکی از دانمشندان هسته‌ای کشورمان بود که دشمن آنها را از ما گرفت به خیال اینکه حرکت علمی ما متوقف شود که بحمدالله به دست دانشمندان جوان با سرعت بیشتری حرکت کرد.

علیدادی سلیمانی همچنین با اشاره به سالروز ارتحال مجاهد مخلص و روحانی برجسته، نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان گفت: آیت الله جعفری چند دهه به مردم خدمت کرد و صمیمیت، اخلاص و صدق این مرد بزرگ برای همیشه در تاریخ کرمان ثبت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان همچنین با تسلیت رحلت امام جماعت مسجد امام(ره) کرمان و پدر شهید شاکری و امام جمعه سابق راور، در ادامه فرا رسیدن ایام فاطمیه را نیز تسلیت گفت و افزود: از حضرات معصومین علیهم السلام درباره دختر گرامی پیامبر اسلام فرمایشات رفیع و بلندی وجود دارد، اینکه ایشان در معنویت غرق در عبادت و نزدیکی به خدا بود.

وی اظهار کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در برخی صحنه سیاسی و در فراز و نشیب‌هایی که در صدر اسلام اتفاق افتاد، در کنار پیامبر و بخشی در کنار امیرالمومنین بود و امام حسن عسکری علیه السلام فرمود” ما حجت خدا بر مردم هستیم و فاطمه(سلام الله علیها) حجت خدا بر ماست”.

علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: بسیج توانسته بزرگ‌ترین حرکت‌های اجتماعی و الهی را در تاریخ ما رقم بزند و بسیجیان با ایمان و تقوا در خط امامین انقلاب به مردم خدمت می‌کنند و این حرکت همیشه در طول تاریخ طرفداران زیادی دارد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جوان و انرژی جوانان موتور محرکه بسیج است، تصریح کرد: هدف بسیج، آزادگی، حریت و استکبارستیزی است.

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین گفت: غزه همه توجه جهان را به خود جلب کرده و مسئله اول جهان امروز شده است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در مبارزه حماس و مردم فلسطین باید به چند محور توجه کرد، افزود: رژیم غاصب صهیونیستی شعار می‌داد تا حماس را نابود نکند دست از جنگ برنمی دارد و امروز حماس در یک طرف میز مذاکره برای آتش بس نشسته و این دستاورد بزرگی برای ملت فلسطین و جهان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: گروهی مبارز هیمنه رژیم جعلی و بلکه هیمنه امریکا و غرب را در هم شکست و در این ۴۰ روز فرمانده جنگ و پشتیبان عملیات صهیونیست‌ها، امریکایی‌ها بودند و دیدیم در مجامع بین المللی دست صهیونیست‌ها را باز گذاشتند اما خط جهاد و شهادت پیروز شد و نشان داد دنیا را این خط فتح خواهد کرد و انشاءالله به زودی پیروزی ملت مبارز و مجاهد فلسطین را آزادی خواهان دنیا جشن خواهند گرفت.

انتهای پیام




غزه، تبدیل به مسئله اول جهان امروز شده است

منبع: ایـسنا
? غزه، تبدیل به مسئله اول جهان امروز شده است